Ootheca europese bidsprinkhaan (FR)?

Gestart door Rayan Majoor, januari 16, 2018, 14:25:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/147700428
onzeker Europese Bidsprinkhaan - Mantis religiosa gezien op 2017-07-26 France - Saint-May
Foto's:










bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Arp

Kan niet missen lijkt me.

De ootheek van M. religiosa ziet er exact zo uit en de ootheek van alle andere soorten waarvan ik de vorm ken is steeds behoorlijk afwijkend hiervan (Ameles, Iris, Geomantis, Perlamantis ...) dus het lijkt me sterk dat er nog een obscure Franse soort zou zijn waar ik de ootheek niet van ken en dat die dan toevallig wel precies hetzelfde zou zijn als van M. religiosa  :angel:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Rayan Majoor

Dan ga ik er maar van uit dat je het goed hebt :)
Wat een enorm geval is dit trouwens (daarom dacht ik er ter plekke ook niet aan dat het van een bidsprinkhaan kon zijn). Moet wel een heel dik vrouwtje geweest zijn...
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Arp

Valt een beetje te vergelijken met purschuim voor de bouw - wordt pas opgeblazen tot dit volume tijdens het "leggen" (bouwen?) ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl