Kleine Barmsijs?

Gestart door Marijn de Weijer, december 26, 2017, 22:28:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marijn de Weijer

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/146922795
onzeker Kleine Barmsijs - Acanthis cabaret gezien op 2017-12-20 Oss - bedrijventerrein Elzenburg
Foto's:




Toelichting:
In groep van ca 25 Barmsijzen vielen deze op door donkerder en bruinere ondergrond van kop en borsttekening, bij de rest meer grijs/wit. op deze fotos middenonder en linksboven
Graag jullie expertise
bij voorbaat dank
Met vriendelijke groet,

Marijn de Weijer

Oenanthe

Je plaatsaanduiding van de vogel is niet helemaal duidelijk maar op je foto's is geen kleine barmsijs te vinden.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

frankneijts

Tja, ik zou de bedoelde vogeltjes toch Kleine Barmsijs noemen ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Marijn de Weijer

Hallo Maarten en Frank,

Ik ben benieuwd naar jullie argumenten, want dat lijkt me leerzaam.

Ik heb nog meer fotos van beide vogels, mochten jullie nog iets niet kunnen zien, ik hoor het graag,

Uiteraard zijn anderen hierbij ook aangemoedigd om hun mening te geven, ter lering  ;D
Met vriendelijke groet,

Marijn de Weijer

Oenanthe

Toen ik gisteravond mijn bijdrage postte keek ik thuis naar de foto. Vanmorgen op mijn werk las ik Franks bijdrage, bekeek de foto's nog eens en dacht wat heb ik nou gedaan. Maar nu thuis begrijp ik het weer. De kleur wordt op het ene scherm andere weergegeven dan op het andere. Voor wie een goed scherm heeft of het origineel van de foto: kleine barmsijzen herken je aan de uitgesproken bruine kleur van vooral hals en mantel. Precies wat Marijn al in zijn vraag aangeeft. Die zie je ook goed bij de vogels die Marijn noemt.

Tenslotte nog een verzoek aan Marijn. Ik moest je naam achterhalen door de waarneming te bekijken. Op het forum ondertekenen we allemaal onze berichten met onze eigen naam. Doe jij dat in het vervolg ook? Het communiceert zo veel prettiger.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

frankneijts

Citaat van: Dunedain64 op december 27, 2017, 20:16:45 PM
Hallo Maarten en Frank,

Ik ben benieuwd naar jullie argumenten, want dat lijkt me leerzaam.

Ik heb nog meer fotos van beide vogels, mochten jullie nog iets niet kunnen zien, ik hoor het graag,

Uiteraard zijn anderen hierbij ook aangemoedigd om hun mening te geven, ter lering  ;D

Ik had en heb eigenlijk weinig toe te voegen aan hetgeen je zelf al had opgemerkt Marijn ... B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Marijn de Weijer

Dank jullie beiden,

Ga ik de waarneming oo zeker zetten  :duim:

@ Maarten, ik heb mijn ondertekening met volledige naam vast ingesteld, staat bij elke bijdrage op het forum onder de streep.
Als ji dit niet kunt zien, meld het even, dan staat er wellicht een vinkje niet goed bij mij,
Groet, Marijn
Met vriendelijke groet,

Marijn de Weijer

Oenanthe

Ik zag de bruine kleur op je foto niet goed, maar je handtekening is heel duidelijk  :duim:
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Marijn de Weijer

Met vriendelijke groet,

Marijn de Weijer

Marijn de Weijer

Omdat dit voor mij een LIFER is, zou een  :right: bij deze waarneming erg prettig zijn.

Bij voorbaat dank,

Marijn de Weijer
Met vriendelijke groet,

Marijn de Weijer