Hoofdmenu

Toendrarietgans?

Gestart door PatrickH, januari 07, 2008, 14:06:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

PatrickH

Voor de Kol- en Rietganzen zitten 3 andere ganzen. Zijn dit Toendrarietganzen?

Eén van de Kolganzen heeft een witte bies om zijn nek. Is dat normaal?
Groet, Patrick Heijne

laatvlieger

#1
De kolgans met een witte bies is een kolgans met een halsring om zijn nek. Als je de code op die ring af zou lezen, kun je die doorsturen naar de onderzoekers en krijg je info over waar die gans overal is gezien en krijgen zij een waardevolle vervolgwaarneming.

De "rietganzen" naast de kolganzen zijn geen rietganzen maar het zijn grauwe ganzen.

De drie ganzen vooraan lijken me inderdaad 3 toendrarietganzen.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

PatrickH

Bedankt voor je snelle antwoord, ik ga de waarneming invoeren. De rietganzen was een vergissing.

Groet, Patrick
Groet, Patrick Heijne

laatvlieger

Oké! Probeer de volgende keer nog even op die kolganzen met halsringen te letten! Het is leuk als die afgelzen zouden kunnen worden.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Giesje

CiteerAls je de code op die ring af zou lezen, kun je die doorsturen naar de onderzoekers en krijg je info over waar die gans overal is gezien en krijgen zij een waardevolle vervolgwaarneming.

Enig idee, waar je dat kan doen?
Ik heb vorig jaar ook ringgegevens doorgemaild, maar nooit meer een reactie ontvangen :wacko:  

BWoets

#5
Citeer
CiteerAls je de code op die ring af zou lezen, kun je die doorsturen naar de onderzoekers en krijg je info over waar die gans overal is gezien en krijgen zij een waardevolle vervolgwaarneming.

Enig idee, waar je dat kan doen?
Ik heb vorig jaar ook ringgegevens doorgemaild, maar nooit meer een reactie ontvangen :wacko:
www.geese.org

Aanmelden, je ring invoeren en je hebt in de meeste gevallen direct alle informatie over de vogel.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

PatrickH

CiteerOké! Probeer de volgende keer nog even op die kolganzen met halsringen te letten! Het is leuk als die afgelzen zouden kunnen worden.
Ok, ik zal er op letten en invoeren.
Groet, Patrick Heijne