Mooiste libellen foto?

Gestart door Traveller, januari 06, 2008, 21:26:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

#1080
Dit is het fotografie topic http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?board=42.0
Hier gaat het over libellen



[edit Weia: link hersteld]
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Eddy Clerx

Van deze foto gaat een totaal andere sfeer uit als van foto's die 's morgens vroeg zijn genomen. Het licht is dan veel zachter en koeler. Hier krijg je het warm van, zinderend zonlicht en het harde zonlicht is goed ingevuld met flits. prima.
Je hebt gelijk Hisko

Traveller

Het licht is inderdaad 's ochtends vroeg heel mooi en nog niet te hard. Het leuke vond ik ook toen ik rond 8.30 weer richting huis ging er toen pas verschillende "fotografen" het Woldlakerbos in kwamen lopen.


Waarom zet je de wekker niet "iets" eerder en maak schitterende foto's?



Maar het is wel lekker rustig als ik op pad ben!
Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!

JohnvR

Ik denk dat ik voor mooie foto's behalve vroeg op staan ook mijn statief mee moet nemen, het diafragma veranderen en langere tijden nemen, om mee te beginnen. Het is overigens een gewone pantserjuffer.

Johannes Klapwijk


MarjoSmeets

Volgens mij heb je het verkeerd begrepen  ;D  Dit hier is het libellentopic en dat wat Hisko bedoelt en de link aangeeft is voor het fotografietopic. Ze waren hier een beetje afgedwaald, snap je?  ;)
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

ArjenDrost †

Citaat van: MarjoSmeets op juni 03, 2011, 20:33:02 PM
Volgens mij heb je het verkeerd begrepen  ;D  Dit hier is het libellentopic en dat wat Hisko bedoelt en de link aangeeft is voor het fotografietopic. Ze waren hier een beetje afgedwaald, snap je?  ;)
Nou ja, afgedwaald... Je mag het hier toch wel hebben over hoe die mooiste libellen foto tot stand gekomen is?

Traveller

CiteerNou ja, afgedwaald... Je mag het hier toch wel hebben over hoe die mooiste libellen foto tot stand gekomen is?


Mijn motto since 2008....
Het verhaal achter de foto is vaak leuker dan de foto zelf!
Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!

Johannes Klapwijk

Citaat van: MarjoSmeets op juni 03, 2011, 20:33:02 PM
Volgens mij heb je het verkeerd begrepen  ;D  Dit hier is het libellentopic en dat wat Hisko bedoelt en de link aangeeft is voor het fotografietopic. Ze waren hier een beetje afgedwaald, snap je?  ;)


Wat ik probeer te zeggen is dat als die scheiding zo strak gehandhaafd moet worden en het mag hier niet over fotografie gaan dan snap ik niet wat een 'mooiste libellen foto' topic hier doet. Als ik zo'n titel lees neem ik aan dat ik over mooi en foto mag praten...

Jordy van der Beek

Kom ik ook weer eens met een Libellen foto. Het is goed libellen weer de laatste tijd.
Een vrouwtje viervlek. maar is het kleed niet afwijkend?

Gr, Jordy
Validator steekmuggen

RubenWinter

Citaat van: jordy op juni 04, 2011, 10:34:12 AM
Kom ik ook weer eens met een Libellen foto. Het is goed libellen weer de laatste tijd.
Een vrouwtje viervlek. maar is het kleed niet afwijkend?

Gr, Jordy

Ja dit is de vorm Praenubila, met extra grote vlekken op de vleugel.
Groeten,

Ruben Winter

Weia

Over mooiste en over libellen en over foto, de naam van het topic lijkt me perfect.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Eddy Clerx

Mag deze ijdeltuit?

JohnvR

Daar ga ik eens even de bril voor poetsen  8) . Mooi!


ronald

groeten, Ronald van Seijen

ArjanH

De foto van een Vuurlibel op een witte veer vandaag (11 juni), vind ik ook bijzonder geslaagd.

ArjenDrost †

Citaat van: ArjanH op juni 11, 2011, 17:28:48 PM
De foto van een Vuurlibel op een witte veer vandaag (11 juni), vind ik ook bijzonder geslaagd.
Misschien handig om even een linkje naar de foto te plaatsen? Dan kunnen we meegenieten...

Anne Hueber †

#1098
Deze zal het zijn:

ArjanH

Citaat van: ArjenDrost op juni 11, 2011, 17:32:15 PM
Citaat van: ArjanH op juni 11, 2011, 17:28:48 PM
De foto van een Vuurlibel op een witte veer vandaag (11 juni), vind ik ook bijzonder geslaagd.
Misschien handig om even een linkje naar de foto te plaatsen? Dan kunnen we meegenieten...


Had ik graag gedaan Arjen, maar ik ben er nog niet achter hoe ik dat moet doen (vandaar dat ik de datum even vermeld heb, want anders kun je inderdaad zoeken tot dat je een ons weegt). Het is in ieder geval de foto die Anne nu geplaatst heeft.

nick w

ik ben met deze heel blij. Vriendje kwam echt even showvliegen voor me  :rolleye:

Groet,
Nick W


nick w

mazzel toch? Ik was heel blij met 'm  ;D had ook nog deze toen ie ging zitten.

Groet,
Nick W

Eddy Clerx


Traveller


Het verhaal achter de foto komt hier wel tot z'n recht.


Afgelopen week ben ik naar Hongarije geweest om voornamelijk vlinders te fotograferen. Het weer viel helaas iets tegen maar daardoor juist weer veel meer amfibien gefotografeerd. Ik had al helemaal geen rekening gehouden met libellen en waterjuffers, omdat ik niet echt in "vochtige" gebieden aan het fotograferen zou zijn.


Op een kaalslag gebied midden in het bos, waar je eigenlijk geen libellen en waterjuffers zou verwachten zag ik deze juffer vliegen. Mijn determinatie is niet top, maar deze had toch mijn aandacht getrokken. Omdat ik hem niet thuis kon brengen heb ik toch maar een foto ervan gemaakt. Uit nader onderzoek (Martin Borsboom bedankt) blijkt dat het toch om de Gaffelwaterjuffer gaat. Ik had het stiekem wel gehoopt, maar niet verwacht.


.......Had ik nou maar iets meer mijn best gedaan om er een mooiere foto van te maken.



Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!

theomuusse

Wel erg fraaie kleuren!

Theo

Traveller

Bedankt, dat klopt maar als ik het zeker had geweten had ik meer m'n best gedaan.
Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!

thijsbroekkamp

Wat watersnuffels (als ik het goed heb)




Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

Johannes Klapwijk

Is toch prima Jordi?


Mijn mooiste libellenfoto uit Sardinie, plus twee van mijn leukste soorten:



Windvaantje:



Bandgrondlibel

ArjenDrost †