Mooiste libellen foto?

Gestart door Traveller, januari 06, 2008, 21:26:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Goyatlah

Noord-oost-Portugal is echt een aanrader. Vroeg je nest uit, en dan ieder riviertje en plasje inventariseren, en je komt de meest rare beesten tegen. Maak nog wel een lijstje.
(En een flesje bier in de kroeg is iha 90 eurocent)
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Tukkerbird

Nog een paar weidebeekjuffers, ik heb altijd het idee dat de vrouwtjes veel beter mee werken dan de mannetjes.

Goyatlah

Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

thijsbroekkamp

De gewone pantserjuffer van vandaag. Prachtige kleuren heeft die vind ik




Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

vuurvlinder

Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Tukkerbird

Heel mooi Thijs :duim:  toch vind de vrouwtjes bij tang en gewone pantserjuffer altijd veel mooier van kleur.

rrrrr

Een steenrode dame.
Met tegenlicht, uit de hand, op de top van een vlinderstruik, in de wind.........
Pfoei, lastig.
Hier ben ik wel blij meer. Overbelichten, scherpstellen. Een leuke fotografische oefening. Jammer van de rest van de struik links op de foto, maar ja....je kunt (nog) niet alles hebben.

Rob

thijsbroekkamp

@Tukkerbird, die tnagpatserjuffer is inderdaad erg mooi! goed vast gelegd!
Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

Aad G.

Prachtige foto's allen!
Deze van een vrouwelijke gewone oeverlibel is voor mij tot nu toe het 'beste',simpelweg omdat die lekker scherp is. ;)

(Groter formaat : http://lh5.ggpht.com/_oKB6w1M2ISE/TCUvlH8ffHI/AAAAAAAAFss/_zahDEx58aw/P6256608.JPG)
Andere favorieten.
Bloedrode heidelibel.

Close up van een andere gewone oever.

En zeer recentelijk eindelijk een zittende keizer vast weten te leggen,yes!. :lol:

Vloog helaas weg voordat ik op de ideale afstand kwam,maar desondanks erg blij mee. :blink:

Grt. Aad

nick w

Citaat van: Goyatlah op juli 16, 2010, 13:58:12 PM
Sorry dat ik lullig doe, maar COPYRIGHTED!!!

Fraaie prent Dolf!  :duim:

Groet,
Nick W

nick w

Ik zit weer te genieten van alle mooie foto's van de laatste paar dagen, WOW!  :duim:

Ik doe er zelf óók weer een bij, (ja copyrighted  ;) )

Groet,
Nick W

ronald

prachtig Nick!
en de rest ook, wat een mooie foto's komen er langs zeg  :duim:
groeten, Ronald van Seijen

nick w

Dank je wel  O0

Groet,
Nick W

Traveller

#673

Vanmorgen even vroeg op pad geweest. Deze bandheidelibel kon ik mooi tegen het zonlicht in fotograferen.

Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!

Gerard Troost

Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

nick w

hEEL erg fraai!

Groet,
Nick W

sjonnoh

VEEl te fraai!
ik neem aan dat de libel nog sliep?
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Weia

Citaat van: rrrrr op juli 17, 2010, 23:02:02 PM
Jammer van de rest van de struik links op de foto, maar ja....je kunt (nog) niet alles hebben.
Haal je dat toch ff weg...
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Traveller

Bedankt voor de complimenten!


Ik had om 4.00 uur de wekker gezet. Het was een schitterende zonsopkomst, ik had alleen op wat meer dauw gehoopt.
Deze libel sliep inderdaad nog, al zag ik voor zonsopkomst wel een keizerlibel boven een sloot heen en weer vliegen.





Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!

thijsbroekkamp

Prachtplaat! Wil ze zelf ook nog zo maken, heel sfeervol. Ben al een paar keer ook vroeg eruit geweest maar nog niet met het licht wat ik wil. Ik zou hem wel nog wat meer naar rechts plaatsen als dat kan, nu zit ie erg tegen de rand van de foto aan.
Mijn natuur foto website: www.wildnature.nl

sjonnoh

ik vind dat eigenlijk juist een goed effect, je laat bij deze foto namelijk merken dat het niet alleen om de libel gaat dus centreer je die niet  ;)
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Weia

Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind 'm juist mooi aan de zijkant geplaatst, ik hou niet zo van die nederpix- en birdpixcomposities.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

M.Haverkamp

Citaat van: Weia op juli 21, 2010, 17:27:08 PM
Over smaak valt niet te twisten, maar ik vind 'm juist mooi aan de zijkant geplaatst, ik hou niet zo van die nederpix- en birdpixcomposities.

Tukkerbird

De weidebeekjuffers blijf ik een prachtsoort vinden, nu nog een keer hopen dat er een bosbeek tussen zit.
Kun je deze trouwens bij elkaar verwachten ::)

nick w

Martin, er zijn inderdaad plekken waar ze beide vliegen, als het niet open land is maar een beetje bossig. Maar dus niet overal.

Groet,
Nick W

Tukkerbird

Citaat van: nick w op juli 21, 2010, 22:01:14 PM
Martin, er zijn inderdaad plekken waar ze beide vliegen, als het niet open land is maar een beetje bossig. Maar dus niet overal.

Groet,
Nick W

Ok bedankt,het zit hier op sommige plekken vol met Weidebeekjuffers en de omgeving bestaat uit bos dus dat moet kunnen. Ik blijf gewoon goed opletten.

frankneijts

Citaat van: nick w op juli 21, 2010, 22:01:14 PM
Martin, er zijn inderdaad plekken waar ze beide vliegen, als het niet open land is maar een beetje bossig. Maar dus niet overal.

Groet,
Nick W

Tot mijn verbazing vond ik dit jaar op diverse plaatsen Bosbeekjuffers waar ik normaal alleen Weidebeekjes zou verwachten of heb aangetroffen: letterlijk op plekken waar de betreffende beek (o.a. Keersop, Kleine Beerze) een weidebeek is of toch tamelijk ver van een stukje bos. In het geval van de Keersop ging het zelfs om een heel 'populatietje' BBJ: meerdere mannetjes en vrouwtjes.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Traveller

CiteerIk zou hem wel nog wat meer naar rechts plaatsen als dat kan, nu zit ie erg tegen de rand van de foto aan.
Helaas kan dit niet, want dit is de originele foto, dus geen uitsnede. Over smaak valt inderdaad niet te twisten. Wat ik wel erbij wil zeggen is dat je de goede hoek moet hebben voor het juiste lichtinval. Dat maakt het vrij lastig om ook nog de compositie te kiezen. ook het tijdbestek waarin je deze foto moet maken is erg kort. De zon wordt vrij snel veel te sterk.


Zelf ben ik er in ieder geval erg tevreden over, en bedankt voor de complimenten!
Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!


MarjoSmeets

Keizerin dan wel!  :P   ;)   Aparte foto!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo