Mooiste libellen foto?

Gestart door Traveller, januari 06, 2008, 21:26:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Taka

De derde libel die ik ooit in mijn tuintje heb gezien. Bleef vanochtend een stief kwartiertje zitten.
(Sybe)

Bertusvr

Citaat van: Taka op juni 19, 2009, 21:18:20 PM
De derde libel die ik ooit in mijn tuintje heb gezien. Bleef vanochtend een stief kwartiertje zitten.

Oud exemplaar vroege glazenmaker?

Taka

Citaat van: Bertusvr op juni 19, 2009, 22:02:17 PMOud exemplaar vroege glazenmaker?
Nee. Ik weet eigenlijk niet of zo'n foto genoeg is voor determinatie. Daar was het hier niet voor bedoeld, maar een poging doen mag natuurlijik altijd.
(Sybe)

Bertusvr

Was een gok. Ben wel nieuwsgierig of iemand er iets van kan maken. Of mag ik nog een keer gokken?

Taka

(Sybe)

Bertusvr

Was eigenlijk mijn eerste gedachte  ;D. Bruine glazenmaker.

Taka

Dat is goed.
(Sybe)

redjered23

ik ben wel benieuwd naar de belichtingstijd, afstand en type camera e.d. bij die hele dichtbije close ups. Ook hoeveel er dan mislukken, ik heb voor die parende vuurjuffers een shot of 20 weggegooid, ook omdat er telkens weer een rietstengel voor zat of het te hard waaide. Voorlopig heb ik weer een nieuwe compactcam van olympus gekocht sp590uz, maar wil ook graag macroën met een spiegelreflex..

Gr. René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

ArjenDrost †

Citaat van: barebigfoot op juni 19, 2009, 20:40:32 PM
ja misschien te groot, 10miljoen pixels raw onbewerkt dat kan de server niet aan denk ik, jammer was bijna 4mb dacht ik?
uwe
Sowieso kun je geen onbewerkte raw laten zien, dat is namelijk de ruwe sensordata en geen foto. Dus als je dan toch gaat bewerken, kun je hem ook verkleinen naar iets van 800 bij 533 pixels, dan moet het zeker lukken hem hier te plaatsen.

nick w

Niet m'n mooiste, wel mazzel :-))

Groet,
Nick W

Taka

Citaat van: redjered23 op juni 20, 2009, 01:16:42 AM
ik ben wel benieuwd naar de belichtingstijd, afstand en type camera e.d. bij die hele dichtbije close ups.
Staat in de EXIF. Die van mij zijn met Canon 350D en een 100mm macrolens gemaakt.

Citaat van: redjered23 op juni 20, 2009, 01:16:42 AMOok hoeveel er dan mislukken
Hangt er van af. In dit geval heb ik doorgeklikt tot-ie wegvloog, en dat waren ruim 100 opnamen. Hij zat lastig, net boven ooghoogte en er waren maar weinig interessante kijkhoeken mogelijk zonder dat er blad voor zat of dat het een onprettige achtergrond. Bovendien waaide het nogal. Maar ja, het voordeel van digitale camera's is dat je gewoon door kan klikken en op het schermpje het resultaat even kan evalueren. En hoe langer zo'n beest blijft zitten, hoe driestere dingen je kan proberen. Het is natuurlijk aardig om een foto te maken die zo in een determinatiegids kan. Ik ben er niet vies van. Maar op den duur is het wel een beetje saai. Weer zo'n van voor-naar-achter scherpe libel met 'mooie rustige achtergrond'.

Dus ik probeer wel eens wat anders. En wat is dan 'mislukken'? Als je het anders probeert, dan zijn sommige beter geslaagd als andere.
(Sybe)

Ericetorum

Deze watersnuffel ging er vanochtend even heel mooi voor zitten...
Met vriendelijke groet,
Eric Hartgers

www.flickr.com/photos/60727740@N03/

nick w


ArjenDrost †

Vandaag weer vuurlibellen gevonden. Naast de "normale" plaatjes ook maar eens voor een vooraanzicht gegaan. Meer foto's op m'n site.

nick w

Leuke foto Arjen, zo'n beest in z'n 'luie' stand. En wat geel, ik kende ze uit Frankrijk als donkerder maar dit is misschien nog een jong beest?

Groet,
Nick W

redjered23

mooie foto,
geeft bijna de indruk alsof jij op de andere eins van de rietstengel zat ;D

Gr. René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

redjered23

(p.s.) wel eens proberen foutloos te typen op zo'n gesplitst ergonomisch keyboard van mijn  vrouw? :rolleye:

Gr. Ren'r

nogmaals sorry
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Traveller

Net terug van 2,5 dag Polen, en deze wilde ik jullie toch even laten zien.
Wat is dit een gaaf beest(je)! Zo klein, 1 keer knipperen met je ogen en je bent ze kwijt.

Voor diegene die naar Polen zijn geweest en deze niet hebben gezien,
jullie hebben echt het hoogtepunt gemist.

Verder heb ik weinig gezien, alleen een hoop uitsluipende Oostelijke witsnuiten,
en dat waren allemaal vrouwtjes.



Groeten Jordi
Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!

JohanvantBosch

Citaat van: Traveller op juni 29, 2009, 19:37:12 PM

Voor diegene die naar Polen zijn geweest en deze niet hebben gezien,
jullie hebben echt het hoogtepunt gemist.

Verder heb ik weinig gezien, alleen een hoop uitsluipende Oostelijke witsnuiten,
en dat waren allemaal vrouwtjes.

Jaja.... wrijf het er nog maar eens in, daar zullen ze blij mee zijn.  :o

Anne Hueber †

Citaat van: JohanvantBosch op juni 29, 2009, 21:23:49 PM
Citaat van: Traveller op juni 29, 2009, 19:37:12 PM

Voor diegene die naar Polen zijn geweest en deze niet hebben gezien,
jullie hebben echt het hoogtepunt gemist.

Verder heb ik weinig gezien, alleen een hoop uitsluipende Oostelijke witsnuiten,
en dat waren allemaal vrouwtjes.

Jaja.... wrijf het er nog maar eens in, daar zullen ze blij mee zijn.  :o

Ik wil deze foto eigenlijk helemaal niet zien :'(

Gert Veurink

Citaat van: Anne Hueber op juni 29, 2009, 21:59:42 PM
Citaat van: JohanvantBosch op juni 29, 2009, 21:23:49 PM
Citaat van: Traveller op juni 29, 2009, 19:37:12 PM

Voor diegene die naar Polen zijn geweest en deze niet hebben gezien,
jullie hebben echt het hoogtepunt gemist.

Verder heb ik weinig gezien, alleen een hoop uitsluipende Oostelijke witsnuiten,
en dat waren allemaal vrouwtjes.

Jaja.... wrijf het er nog maar eens in, daar zullen ze blij mee zijn.  :o

Ik wil deze foto eigenlijk helemaal niet zien :'(

Jullie gingen toch niet voor de soorten maar voor het in kaart brengen van de witte vlekken?   ;D
Mooie foto en spectaculaire waarneming Jordi! Enne Anne, dat lukt heus nog wel.
groet!
Gert Veurink



Bertusvr

Citaat van: Gert Veurink op juni 29, 2009, 22:03:40 PM

Enne Anne, dat lukt heus nog wel.

Wat lukt heus nog wel? Het zien van de foto van die prachtige dwergjuffer ??  ;D

Gert Veurink

#472
Citaat van: Bertusvr op juni 29, 2009, 22:33:04 PM
Citaat van: Gert Veurink op juni 29, 2009, 22:03:40 PM

Enne Anne, dat lukt heus nog wel.

Wat lukt heus nog wel? Het zien van de foto van die prachtige dwergjuffer ??  ;D

Ik bedoelde de dwergjuffer zelf zien...  maar ik snap wel dat t even slikken is, ik bedoelde het opbeurend, niet lullig.

groet!
Gert Veurink



Anne Hueber †


Platbuik

Art-necro:
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Bertusvr

Leuke plaat. Lijkt wel een galg.

nick w

Helemaal Gothic  B)

Groet,
Nick W

ArjenDrost †

Zooo, dit topic was al weer veel te veel weggezakt... Maar weer even een schopje geven. Vandaag op zoek geweest naar Groene Glazenmakers, en met veel succes! Zo'n 10 gezien, waarvan deze twee erg mooi op de foto wilden (vind ik zelf dan).

Ericetorum

Prachtig Arjen!
Ik had vandaag minder geluk.
Wel enkele gezien en in de vlucht kunnen fotogrferen.
Ze wilden er helaas niet even rustig voor gaan zitten  :(
Met vriendelijke groet,
Eric Hartgers

www.flickr.com/photos/60727740@N03/

Maico Weites

Citaat van: ArjenDrost op augustus 13, 2009, 20:15:02 PM
Zooo, dit topic was al weer veel te veel weggezakt... Maar weer even een schopje geven. Vandaag op zoek geweest naar Groene Glazenmakers, en met veel succes! Zo'n 10 gezien, waarvan deze twee erg mooi op de foto wilden (vind ik zelf dan).

Die manntjes krijg ik nooit op de foto.. Was dit misschien 's ochtends, wanneer ze nog niet echt actief zijn?
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/