Mooiste libellen foto?

Gestart door Traveller, januari 06, 2008, 21:26:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

redjered23

aan het punteren in giethoorn
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

ArjenDrost †


Bertusvr

Citaat van: ArjenDrost op juni 06, 2009, 17:38:43 PM
Niet m'n mooiste foto, maar ik ken eigenlijk niet zoveel foto's van Bosbeekjuffers met de vleugels gespreid.

Ik vind hem erg mooi.. :duim:

Platbuik

Citaat van: vuurvlinder op juni 06, 2009, 23:05:31 PM
Niet mijn mooiste, maar wel mijn eerste Grote keizer die ik vanmiddag kon vastleggen in het Kuinderbos. B.t.w. waar waren jullie? O0
Kampina.
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Platbuik

In een regenachtige bui wat zitten tweeken aan een Bruine bout uit de Weerribben:
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

redjered23

tweeken? wasda?

gr rene
(mooi trouwens')
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Platbuik

Citaat van: redjered23 op juni 07, 2009, 18:49:20 PM
tweeken? wasda?

gr rene
(mooi trouwens')
Beetje pielen met de knopjes van een foto-bewerkings-programma. En dan ophouden als er wat leuks op 't scherm staat. Leuk werk, hoor  :blink:
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Weia

Beetje erg regenachtig, ik heb de zon maar weer aangezet.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Traveller

Vanuit de Dordogne,

Deze wil ik toch even laten zien.

Deze (volgens mij) grote tanglibel, vloog nadat hij uitgeslopen was bij een Fransman op z'n broek. Met handen en voeten gebaarde ik dat hij niet mocht bewegen, en gelukkig deed hij dat ook niet. Ik had de serie van het uitsluipen gelukkig al wel kunnen fotograferen, maar zo van boven af had ik hem nog niet.

Ik heb deze man in mijn beste Frans bedankt, en wat hij op dat moment dacht interesseerde mij eigenlijk geen .... Ik heb hem op de foto.



Vlak daarvoor zag het er zo uit.


En toen hij in aanraking kwam met een paar opstandige mieren ging hij in deze houding staan.



Groeten, Jordi

www.Macrografie.nl
mail@macrografie.nl





Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankvb

wow, daar kan ik niet tegenop!
maar toch ben ik erg blij met dit plaatje:

( http://www.flickr.com/photos/slons/3629473868/ )

Frank

MarjoSmeets

Die is anders ook niet mis Frank!
De insecten zijn, tenzij anders vermeld, gevonden in onze tuin, of wei, grenzend aan akkerland in Selfkant net over de duitse grens bij Sittard (Limb)
Mit freundlichen Grüssen, oftewel, groetjes van Marjo

Weia

Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

redjered23

misschien niet erg bijzondere typjes maar dit setje geliefden vond ik ook erg mooi om te schieten

Gr. René
still learning and concerning
like my films? :channel redjered or REDjeRED on youtube (adfree)

Traveller

Eindelijk, na drie dagen in de hitte rond sjokken ,in de Dordogne, heb ik hem eindelijk (herkenbaar) op de foto.
Nog niet mijn 60ste soort helaas, maar het schiet hard op. Nog 1 om precies te zijn.



Groeten Jordi
Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!

Gert Veurink

herkenbaar noemt-ie dat...

strakke plaat Jordi!
groet!
Gert Veurink



frankvb

inderdaad, erg mooi plaatje!
Frank

Bertusvr

Gefeliciteerd, erg mooi hoor.  :duim:

LakeSide

Ik heb de ballen verstand van juffers en libellen, maar ze willen nog wel eens mooi gaan zitten. (sorry ik kon niet kiezen :))






Sticht

Citaat van: LakeSide op juni 19, 2009, 16:35:51 PM
Ik heb de ballen verstand van juffers en libellen, maar ze willen nog wel eens mooi gaan zitten. (sorry ik kon niet kiezen :))



Ze staan er i.i.g. mooi op Jaco B)

barebigfoot

Er is iets foutgegaan bij het wegschrijven van je bijlage, probeer het alsjeblieft nog eens.
dan maar dit, helaas kan ik mijn mooiste onbewerkte, ongeknipte foto niet laten zien, ik heb het met een gewone telekit lens 18-55 gemaakt, graag wou ik aantonen dat macrolenzen aleen voor detailopnames nodig zijn soms onhandig en zwaar[omdat een stafief nodiger is dan bij een tele!?]
dus jammer dan, hier de lullige Libellula depressa.

LakeSide

Citaat van: barebigfoot op juni 19, 2009, 17:25:25 PM
Er is iets foutgegaan bij het wegschrijven van je bijlage, probeer het alsjeblieft nog eens.
dan maar dit, helaas kan ik mijn mooiste onbewerkte, ongeknipte foto niet laten zien, ik heb het met een gewone telekit lens 18-55 gemaakt, graag wou ik aantonen dat macrolenzen aleen voor detailopnames nodig zijn soms onhandig en zwaar[omdat een stafief nodiger is dan bij een tele!?]
dus jammer dan, hier de lullige Libellula depressa.

Weet je wat nog makkelijker is dan een statief. Een lange bamboestok :D Die gebruik ik altijd. Je houdt hem simpelweg met je linkerhand beet en steekt je vingers uit. Daar rust je de camera op met de rechterhand en violà. Goedkoper en lichter dan een statief  O0

barebigfoot

goede tip!! Ik heb sinds kort een uitschuifbaar cullman bamboe stok geerfd, heel handig brengd rust in je fotoleven
uwe

Gert Veurink

linkerelleboog op de borst en linkerhandonder je lens en uit de hand schieten... kom je meestal ook een heel eind. Die 100mm macro is niet zo veel zwaarder dan de kitlens die op zit. En gemiddeld genomen zijn de foto's toch wel mooier zou ik zeggen, maar die platbuik staat er strak op
groet!
Gert Veurink



barebigfoot

nu dwong je mij te knippen, bedankt voor het compliment, maar dit was de slechte. dit was mijn enig foto met elk facet een ader en de gehele lichhaam scherp, maar ik mag hem niet tonen
uwe

Bertusvr

#445
Ik had afgelopen week ook 2 mooie blauwe ogen voor mijn camera.

Bertusvr

Citaat van: barebigfoot op juni 19, 2009, 18:27:46 PM
nu dwong je mij te knippen, bedankt voor het compliment, maar dit was de slechte. dit was mijn enig foto met elk facet een ader en de gehele lichhaam scherp, maar ik mag hem niet tonen
uwe

Waarom mag je hem niet tonen Uwe? Of mis ik iets?

nick w

Hij krijgt 'm niet voldoende verkleind of dat vindtíe zonde?

Groet,
Nick W

barebigfoot

ja misschien te groot, 10miljoen pixels raw onbewerkt dat kan de server niet aan denk ik, jammer was bijna 4mb dacht ik?
uwe

nick w

Uwe als je een verkleinde kopie maakt van zeg 400x600 in jpeg kun je 'm wel laten zien :)

Groet,
Nick W