Mooiste libellen foto?

Gestart door Traveller, januari 06, 2008, 21:26:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

J&L

CiteerDeze Bruine winterjuffer staat er ook wel lekker op, ben er zelf i.i.g.blij mee  :D
He?? :blink: Had je de vleugels speciaal voor de foto aan één kant van het lichaam gedaan? :P  

Weia

Citeer
CiteerDeze Bruine winterjuffer staat er ook wel lekker op, ben er zelf i.i.g.blij mee  :D
He?? :blink: Had je de vleugels speciaal voor de foto aan één kant van het lichaam gedaan? :P
Dat doen winterjuffers altijd! Andere soorten hoogst zelden.
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

frankneijts

CiteerVond deze wel aardig van vandaag.
Theo Muusse
Fraai hoor Theo...!
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Hugo van der Slot

#183
Niet echt een super mooie plaat, maar wel van een mooie soort.
Edit (Kempense heidelibel Marijke)
Groet,

Hugo van der Slot

www.hugovanderslot.nl

Antonie Blom

CiteerNiet echt een super mooie plaat, maar wel van een mooie soort.
Phoe, nou wat een slechte foto  ;) . Hopelijk ga ik komend weekend deze soort opzoeken en ik zou toch echt vreselijk blij zijn als ik hem er op deze manier op zou krijgen. Wat mij betreft een hele goede en mooie foto, niet over klagen en gewoon van genieten  :duim:  
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

Sticht

#185
Deze ( edit Zuidelijke Heidelibel )  is genomen in Bretagne; zeer algemeen aldaar.

marijkehuysse

Het zou wel gemakkelijk zijn als er ook namen vermeld werden. :o
Helaas ken ik ze nog steeds niet allemaal! :D

groet,
Marijke

Goyatlah

CiteerHet zou wel gemakkelijk zijn als er ook namen vermeld werden. :o
Helaas ken ik ze nog steeds niet allemaal! :D

groet,
Marijke
Zal wel Bruinrode Heidelibel zijn  ;)  
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

frankneijts

CiteerNiet echt een super mooie plaat, maar wel van een mooie soort.
Nou, toevallig weet ik ook wel een beetje hoeveel moeite het kost om zo'n paartje er goed op te krijgen en ze ook nog 's allebei scherp te krijgen. Je moet om te beginnen ze weten te vinden (!), min of meer op ooghoogte zien te komen, ongeveer 'en profil' zien te krijgen, zorgen dat er geen sprietjes in de weg zitten, voldoende licht en dieptescherpte hebben enzovoort en dat allemaal vóór ze wegvliegen want paartjes zijn gewoonlijk schuwer dan solitairen.
Kortom: weer een erg fraaie foto Hugo..... en inderdaad, 't zijn schoonheden.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

theomuusse

Ik zal een duit in het zakje doen.
Theo

Anne Hueber †

Wow.....wat een prachtige foto en zo scherp, echt perfekt!!! :duim:  

Hugo van der Slot

Toppertje Theo, leuk he een ander de ogen uitsteken met zo'n plaat  :angry:  
Groet,

Hugo van der Slot

www.hugovanderslot.nl

Gert Veurink

#192
CiteerToppertje Theo, leuk he een ander de ogen uitsteken met zo'n plaat  :angry:
hé hou jij na dat Kempense wiel even je vals bescheiden mond  ;)

Dat was een prachtplaat

en @ Theo deze is ook geweldig!
groet!
Gert Veurink



JohnvR

Tja, daar kan ik natuurlijk niet tegenop, zowel niet qua fotografisch talent, ervaring, apparatuur als libellensoorten. Desalniettemin vond ik deze ook wel aardig, vooral om mee te mogen maken.


Anne Hueber †

Das toch een super foto, John!!!

frankneijts

Fijne herinnering aan het voorjaar (Noordse witsnuit).....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

theomuusse

CiteerFijne herinnering aan het voorjaar (Noordse witsnuit).....
Erg fijn Frank!
Maar dat wist je al.
Theo

marcel123

#197
Graag wel bij het topic blijven. Dit is geen determinatietopic, het onderwerp is 'de mooiste libellenfoto's' en een criterium daarvoor lijkt me dat die scherp moet zijn...

J&L

Zoals deze mooie Platbuik :P  

Hugo van der Slot

#199
CiteerFijne herinnering aan het voorjaar (Noordse witsnuit).....
Prachtig Frank, staat er geweldig op. Volgend voorjaar wil ik deze ook proberen....
Groet,

Hugo van der Slot

www.hugovanderslot.nl

JohnvR

Met flits gaat iets beter. Geelvlekheidelibel, vandaag ca. 19:15 uur Alkmaar.


Jeroen Nagtegaal

Van vorig jaar,  
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohanvantBosch

#202
Niet omdat het nou de allermooiste foto is, maar is weer ff wat anders tussendoor. Een juweeltje uit Canada: Calico Pennant, celithemis elisa

edit: aangepast, nu werkt ie wel


vuurvlinder

Citeer
CiteerNiet omdat het nou de allermooiste foto is, maar is weer ff wat anders tussendoor. Een juweeltje uit Canada: Calico Pennant

Die werkt hier niet  :(
Bij mij wel, prachtig!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Hans Kleine Koerkamp

Nou ,ook niet mijn mooiste foto ,maar ik vond hem wel grappig.
Bij Carsac (Dordogne) op vakantie geweest ,daar zaten deze twee naast elkaar.
Vuurlibel ,Beekoeverlibel.
Ook zaten daar wel heel veel kleine tanglibellen , ook de grote tanglibel kwam je elke dag wel tegen.

Platbuik

CiteerOok zaten daar wel heel veel kleine tanglibellen , ook de grote tanglibel kwam je elke dag wel tegen.
Ook een mooi fotootje van gemaakt?
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

Hans Kleine Koerkamp

Tja , ik ben niet zo snel tevreden maar hierbij de grote tanglibel , en de fout die ik gemaakt heb is dat ik geen laptop heb meegenomen op vakantie , (niet dat ik die heb),
maar om van je fouten te leren heb je een groter schermpje nodig dan van je fotocamera , je kunt dan beter de scherpte en belichting controleren en zonodig reageren.

frankneijts

CiteerTja , ik ben niet zo snel tevreden maar hierbij de grote tanglibel , en de fout die ik gemaakt heb is dat ik geen laptop heb meegenomen op vakantie , (niet dat ik die heb),
maar om van je fouten te leren heb je een groter schermpje nodig dan van je fotocamera , je kunt dan beter de scherpte en belichting controleren en zonodig reageren.
Bij de wat meer bijzondere soorten, mits ze lang genoeg blijven zitten natuurlijk, neem ik sowieso altijd een paar foto's met wisselende (onder-)belichting. Ook de ISO-waarde houd ik in de gaten en verlaag die als het even kan. Scherpte controleer ik regelmatig door flink uit te zoomen op het schermpje en ik ben pas tevreden als ook bij 20x vergroting de ogen er nog scherp uitzien. Dat houdt dus in dat ik soms wel erg veel foto's maak van 1 beestje...... Indien mogelijk en/of noodzakelijk (slechte lichtomstandigheden) gebruik ik ook de flits op de camera. (Bijna) niks stoort mij meer als thuiskomen met pak-m-beet 200 foto's van een Bronlibel en dan constateren dat er niet 1 echt scherp is.........  
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Anne Hueber †


Traveller

Hallo,

Dit is misschien niet mijn mooiste foto, maar het is wel voor de eerste keer dat ik een venglazenmaker slapend/ onder de dauw vind. Daarom wil ik hem laten zien.




Groeten Jordi
Groeten, Jordi Strijdhorst

Macrografie is ook te volgen op facebook!