Mooiste libellen foto?

Gestart door Traveller, januari 06, 2008, 21:26:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Eric Roeland




Vorig weekend in de Kiersche Wijde, deze mooie mengtandem van Gevlekte- en Sierlijke witsnuitlibel.




met vriendelijke groet, Eric Roeland

Weia

Citaat van: Eric Roeland op juni 10, 2016, 10:02:53 AM
Vorig weekend in de Kiersche Wijde, deze mooie mengtandem van Gevlekte- en Sierlijke witsnuitlibel.
Geweldig!
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Albert-Willem Hummel

Oog in oog met een vroege glazenmaker.


nick w

wat een prachtige beelden weer allemaal, ik geniet!  :duim: :rolleye:

groet,
Nick W

Platbuik

CiteerWacht niet op een goede dag, maak er een!
Wacht niet op een goede foto, maak er een! >:D
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

joost kaha

was het niet de bedoeling mooie libellenfoto's te laten zien ipv (redelijk) foto's van heel bijzondere libellen?
mijn dank is groot!
joost klein haneveld

AvanderHeijden

Citaat van: joost kaha op juni 13, 2016, 09:47:26 AM
was het niet de bedoeling mooie libellenfoto's te laten zien ipv (redelijk) foto's van heel bijzondere libellen?

Wat iemands mooiste foto is kan die persoon alleen zelf bepalen he. Een ander kan hartstikke gelukkig zijn met een foto die jij niet meer dan redelijk vindt.

Albert-Willem Hummel

Citaat van: joost kaha op juni 13, 2016, 09:47:26 AM
was het niet de bedoeling mooie libellenfoto's te laten zien ipv (redelijk) foto's van heel bijzondere libellen?
Wellicht komt het doordat ieder een eigen smaak heeft en dat daardoor dit topic zo gevarieerd is? Immers, beauty is in the eye of the beholder. En ja, een foto van een bijzondere libel heeft voor mij ook vaak een speciale lading en dan kijk je even niet van hoe scherp hij is.  :angel:

nick w

ik ben met beide soorten foto's blij

groet,
Nick W

Stefan v. Schaik

#2679
Mooie foto's is nogal subjectief. Is inderdaad voor iedereen verschillend. Ik ben het eens met Albert-Willem, dat een zeldzame foto vaak al een speciale foto is. Hoe graag ik hem dan natuurlijk scherp op de foto wil krijgen, is de waarneming zelf al erg mooi. Verder is het natuurlijk ook al weer anders dat ik een scherpe plaat vaak al mooi vind, maar sommige mensen (Johannes) die kunnen er ook nog eens een prachtige sprookjesplaat van maken. (Krijg ik niet voor elkaar) Dat zijn geweldige foto's. Maar de foto van de mengtandem hierboven is gewoon een geweldige foto.

Goed, nu weer on topic ;)
Even eentje uit de oude doos. Dit jaar ga ik hem niet opzoeken vanwege tijdgebrek helaas....

Stefan van Schaik

Albert-Willem Hummel

Ik vind het een mooie dame.

Eric Roeland

Hier ben ik wel blij mee :-)
met vriendelijke groet, Eric Roeland

Albert-Willem Hummel



AvanderHeijden

Prachtige foto's komen er weer langs!

Albert-Willem Hummel


HPM

Dit is een externe foto maar deze uit de Guardian van gisteren vond ik toch te mooi om te laten liggen



http://www.theguardian.com/news/gallery/2016/jun/17/best-photographs-of-the-day-to-jo-cox-california-wildfires
Herman van der Meer

Albert-Willem Hummel

Blijft 'n mooie foto Herman, maar hoe heet dat waterplantje ook al weer? Kikkerbeet?

HPM

Citaat van: Albert-Willem Hummel op juni 18, 2016, 20:57:26 PM

Blijft 'n mooie foto Herman, maar hoe heet dat waterplantje ook al weer? Kikkerbeet?

Ik had er niet echt op gelet maar daar lijkt het inderdaad op. Geen waterranonkel.
Herman van der Meer

Albert-Willem Hummel


RonN

Misschien heel raar, maar ik vindt 't soms net kleurrijke dobbers. :rolletjes:
Erg fotogenieke beestjes!!!
Groet,

Ron

jeroenverburg

Citaat van: Albert-Willem Hummel op juni 21, 2016, 18:53:34 PM
Soms kun je beter niets vragen.

Maar ik vraag het toch maar: van wie is deze mooie foto? Er staat geen linkje bij.

Albert-Willem Hummel

Citaat van: jeroenverburg op juni 21, 2016, 23:27:00 PM
Citaat van: Albert-Willem Hummel op juni 21, 2016, 18:53:34 PM
Soms kun je beter niets vragen.

Maar ik vraag het toch maar: van wie is deze mooie foto? Er staat geen linkje bij.

Zelfgemaakt door mij  ;D

Albert-Willem Hummel

Het kan mij niet rood genoeg zijn.  ;D


bas.drost96

Gisteren vond ik in een pas aangelegd natuurgebied minimaal twee mannetjes vuurlibellen, wat ik al erg gaaf vond ;D. Ik heb er naar mijn mening ook nog een leuke foto aan overgehouden:



Deze waarneming
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

Albert-Willem Hummel

Mooie dame weidebeekjuffer zat te flirten.


Johannes Klapwijk

wow.. gaat hard hier! Mooi spul.

Ik kwam een olijfgroene dame tengere grasjuffer tegen.. oranje is mooi, maar dit bijzondere kleurtje vond ik ook niet te versmaden...


Bertusvr

Die zijn inderdaad ook erg mooi Johannes. Net als je foto!

AvanderHeijden

Afgelopen week heel wat Vaandeldragers (Lindenia tetraphylla) kunnen fotograferen in Griekenland. Moeilijk kiezen welke ik het mooiste vind maar ik ga denk ik voor deze vrouw:



De rest:

http://observado.org/user/photos/2630?groep=0&sex=0&z=0&q=lindenia&from=2011-07-21&to=2016-07-21&maand=0&jaar=0&seasons=0&exo_not=0&exo_only=0&sure=0&stars=0&hidden=0&prov=0&validatie=B&sort=date&type_foto=0

Bertusvr