Mooiste libellen foto?

Gestart door Traveller, januari 06, 2008, 21:26:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

petermeer

Veenendaal - Kwintelooyen. Welke soorten de slachtoffers zijn, laat ik graag aan de echte kenners over.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Eddy Clerx

weer heel veel mooi werk maar nu wordt het lastig 

Johannes >>> smaragd in tegenlicht
Arjen      >>> Gevlekte witsnuit

Geweldig mooie platen, Maand winnaarS  :)

Goyatlah

Citaat van: petermeer op mei 28, 2012, 23:04:41 PM
Veenendaal - Kwintelooyen. Welke soorten de slachtoffers zijn, laat ik graag aan de echte kenners over.

Ok, dank je, dan zijn een aantal soorten redelijkerwijs uit te sluiten. Zal er eens naar kijken.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Henri van Dodeweerd

Deze bruine korenbout gisteren gefotografeert.
Ben wel tevreden over de foto.


http://waarneming.nl/waarneming/view/68819034

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Bertusvr

Vanochtend even in Brabant geweest. Op zoek naar deze juffers gegaan en gevonden. Ben wel tevreden over deze foto's.
http://waarneming.nl/waarneming/view/68849615
Speerwaterjuffer - Coenagrion hastulatum gezien op 2012-05-29 [obscured]
Foto's:




Johannes Klapwijk

Die eerste is leuk Bertus!

ArjenDrost †


Bertusvr

Citaat van: ArjenDrost op mei 29, 2012, 22:46:37 PM
Mooi Bertus!!
Van de week maar weer eens voor wat algemene soorten gaan, laatste foto's zijn van Hoogveenglans en Speertjes. Kan ik weer eens wat op Nederpix zetten :)

Goyatlah

Is dat nu echt nodig? Ik blijf al een paar jaar kilometers uit de buurt van alle Speerwaterjuffers. Leuk om ze op de foto te hebben, maar eigenlijk leuker om er niet aan mee te doen dat ze uitsterven.

Wat mij betreft, laat die beesten met rust.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

GijsB

Net begonnen met libellen, wat zijn het toch fotogenieke beesten zeg.
Was toch wel tevreden met deze weidebeekjuffer
Gijs

Goyatlah

Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Chrizz

Hoi, ik ben nieuw hier en heb met vernazing dit mooie topic (gedeeltelijk) doorgelezen! Ik deel graag een paar van mijn mooiste libellenfoto's met jullie. Ik ben ook meer een fotograaf dan een soortenjager, maar ik vind het wel gaaf om verschillende soorten voor de lens te krijgen. Onderstaand een selectie (kill your darlings; da's altijd moeilijk  ;D )


Peekaboo! by chrizzx, on Flickr


Today's special by chrizzx, on Flickr


Common Brown Damselfly - male by chrizzx, on Flickr


Anax imperator #5 by chrizzx, on Flickr

en op dit moment mijn zwaarst bevochten, en dus favoriete foto:


Libellula quadrimaculata in flight by chrizzx, on Flickr

met groet,

Chris.

Anne Hueber †

Mooie foto's Chris en welkom op het forum!

Chrizz

dank je wel!

met groet,

Chris.

Gert Veurink

Citaat van: Goyatlah op mei 29, 2012, 23:35:11 PM
Is dat nu echt nodig? Ik blijf al een paar jaar kilometers uit de buurt van alle Speerwaterjuffers. Leuk om ze op de foto te hebben, maar eigenlijk leuker om er niet aan mee te doen dat ze uitsterven.

Wat mij betreft, laat die beesten met rust.
Er is een aantal plekken met speertjes die heel goed zijn te bezoeken zonder dat ze er last van hebben. Ik kon ze vorige week bijna vanuit de auto op de parkeerplaats fotograferen.
groet!
Gert Veurink



ronald

Citaat van: Anne Hueber op mei 31, 2012, 16:45:36 PM
Mooie foto's Chris en welkom op het forum!
daar sluit ik me bij aan!  :)
groeten, Ronald van Seijen

M.Haverkamp

Citaat van: Goyatlah op mei 29, 2012, 23:35:11 PM
Is dat nu echt nodig? Ik blijf al een paar jaar kilometers uit de buurt van alle Speerwaterjuffers. Leuk om ze op de foto te hebben, maar eigenlijk leuker om er niet aan mee te doen dat ze uitsterven.

Wat mij betreft, laat die beesten met rust.

Hoeft helemaal niet! De speertjes zitten ver van het kwetsbare biotoop, bij de hondenzwemplaats (om over de paarden maar niet te spreken).

Eddy Clerx

Wow chrzzx  :o , prachtig werk!

charlottes

Vandaag lag een Grote keizerlibel  in het water ... heb hem uit het ven gevist en op het droge gelegd...
Natuurgroet van Charlotte.

JohnvR

Vandaag mijn best gedaan het halsschildje van een mooi gekleurd vrouwtje azuurwaterjuffer te kieken. Uit de hand met een licht briesje, toch redelijk gelukt.




Anne Hueber †


Weia

Fijn zeg. Kandidaatfoto voor de veldgids...
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

Bertusvr

erg duidelijk zo. Nu nog van de variabele  ;D

JohnvR

Citaat van: Bertusvr op juni 06, 2012, 16:03:11 PM
erg duidelijk zo. Nu nog van de variabele  ;D
Ja, die hoort er bij natuurlijk  :D . Ik heb al naar mijn oude foto's zitten kijken, maar die kunnen toch niet tippen aan de resultaten met mijn nieuwe camera.

maarten1023

Het is dan wel geen bijzondere soort maar toch...
Groet,

Maarten

Henri van Dodeweerd

Citaat van: maarten1023 op juni 07, 2012, 18:09:24 PM
Het is dan wel geen bijzondere soort maar toch...

Niet het bijzondere is goed, maar het goede is bijzonder  ;) :rolleye:
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Bertusvr

Citaat van: JohnvR op juni 06, 2012, 23:44:25 PM
Citaat van: Bertusvr op juni 06, 2012, 16:03:11 PM
erg duidelijk zo. Nu nog van de variabele  ;D
Ja, die hoort er bij natuurlijk  :D . Ik heb al naar mijn oude foto's zitten kijken, maar die kunnen toch niet tippen aan de resultaten met mijn nieuwe camera.
dus........met je nieuwe camera op zoek naar variabele vrouwtjes.  ;)  Jouw bovenste foto van de azuur gaat een hoop mensen helpen (het is mij een stuk duidelijker nu)

Bertusvr

Citaat van: maarten1023 op juni 07, 2012, 18:09:24 PM
Het is dan wel geen bijzondere soort maar toch...
Altijd mooi zo'n mooi rood hart !

AvanderHeijden

Is mij dit voorjaar ook gelukt, zo'n rood hartje. Prachtig spul!



Eddy Clerx

kan ie?