Ik heb gisteren een Bruine Korenbout in een zeer tijdelijk en flink afwijkend biotoop geschoten: zie hierzo. Weer eens wat anders .Luc(zit niet achter mijn thuispc, anders had ik hem er hier gewoon ingeplakt)
Ik werd vandaag geinspireerd door de Beekrombout-foto van Gert (zie eerder in dit topic). En door een beekrombout, die weigerde op te vliegen maar van de zijkant eigenlijk vooral tussen de zooi zat en niet fotogeniek was.
Citaat Ik heb gisteren een Bruine Korenbout in een zeer tijdelijk en flink afwijkend biotoop geschoten: zie hierzo. Weer eens wat anders .Luc(zit niet achter mijn thuispc, anders had ik hem er hier gewoon ingeplakt) Gave foto van de Oranje korenbout!
Leuke foto! Volgens mij is de bruine korenbout aan de oostzijde van de stad Utrecht op dit moment de meest voorkomende libel.
Dit weekend heb ik twee nieuwe tuinsoorten mogen toevoegen: de Vroege glazemaker en Smaragdlibel. Beiden zitten relatief dichtbij (resp. een paar 100m en 1 km), maar in de tuin had ik ze nog niet eerder!groet,Luc
Leuk. Sinds vorig jaar hou ik ook zo'n tuinlijstje bij. Vroege had ik al, smaragd nog niet. Ik zit nu op 20 tuinsoorten.
Vandaag in Alkmaar viel mijn oog op dit stel azuurwaterjuffers. Door het vrouwtje dacht ik eerst dat het variabele waterjuffers waren (die daar ook zitten), maar het mannetje is duidelijke een azuur. Ze waren bezig in tandem eitjes af te zetten. Na een korte periode eitjes afzetten gingen ze steeds even rusten in de vegetatie. Met even een wolkje voor de zon komen de kleuren mooi uit.Groeten,
Deze foto van een Bruinrode vr. vind ik mooi.Arno mooie foto man
Deze foto van een Bruinrode vr. vind ik mooi.
Citaat Deze foto van een Bruinrode vr. vind ik mooi. Maar ik maak er een mn bloedrode van...
Dacht ik ook. En ik dacht wat onder de s2 te zien. ( moet nog oefenen )
Maar de foto maakt wel iets duidelijk zichtbaar: mannetjes hebben tamelijk scherp gerande segmenten en soms lijkt dat dus bijna op een eigootje!