Hoofdmenu

nog maar weer een poging

Gestart door ratje, januari 11, 2008, 12:13:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

ratje

1e Ik wil nog graag een aantal foto's laten zien. scherpe boterbloem?

ratje

bhendrikx

1: tormentil
3 is hazezegge
2 en 4 (gestreepte) witbol
6: leeuwenbek cultivar
7: witbloeidend ruig klokje
Groeten Bart

markmeijrink

foto 1 Tormentil
foto 2 Gestreepte witbol / Holcus lanatus
foto 3 zegge / Carex
foto 4 Gestreepte witbol / Holcus lanatus
foto 5 ?
foto 6 volgens mij Grote leeuwenbek / Antirrhinum majus , maar ben niet zeker
foto 7 Ruigklokje (verwildert)

markmeijrink

foto 5 Akkerkers / Rorippa sylvestris

Windekind

7 m.i. Slangenkruid, verder eens.

8, 9 en 10 tuinplanten  :rolleyes:  
Met vriendelijke groet,
Elmar Prins

markmeijrink

Ja idd Slangekruid / Echium vulgare, er is bij 1 bloem een meeldraad te zien, die uit de bloemkroon steekt. Je zou verwachten dat de meeldraden verder uitsteken? Maar volgens mij is dit kenmerk erg variabel (zie meer foto's op waarneming en is de foto van de achterkant genomen :duim:

han.endt

6. Linaria maroccana.
8. Nemophila maculata.
10. Nemophila menziesii

ratje

ik ben weer blij met de oplossingen, iedereen weer heel erg bedankt. :grin:  :grin:  

RutgerB

7 Echium plantagineum denk ik, wordt wel wat ingezaaid en is in vele kleuren beschikbaar. De kroon is wat groter en plomper dan slangenkruid. De plant is vaak eenjarig.
1 durf zo niet te zeggen of het geen kruipganzerik is, de kroonblaadjes overlappen wat en de bladeren zijn niet zo lang getand als ik gewend ben, maar het zou toch zo maar kunnen.

ratje

Citeer7 Echium plantagineum denk ik, wordt wel wat ingezaaid en is in vele kleuren beschikbaar. De kroon is wat groter en plomper dan slangenkruid. De plant is vaak eenjarig.
1 durf zo niet te zeggen of het geen kruipganzerik is, de kroonblaadjes overlappen wat en de bladeren zijn niet zo lang getand als ik gewend ben, maar het zou toch zo maar kunnen.
dit was denk ook ingestrooid. Bloeide samen met de foto's 6, 8 9 en 10. bedankt