Hoofdmenu

steenloper Bonaire

Gestart door Bep van Pelt-Verkuil, november 25, 2017, 18:03:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bep van Pelt-Verkuil


Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/146134923
Steenloper - Arenaria interpres gezien op 2016-11-21 Bonaire - Salt Works
Foto's:


Toelichting:
deze vogel had een ring zie ik nu pas. Het is een jaar geleden. Nog melden? Zo ja waar?
bij voorbaat dank Bep van Pelt-Verkuil

pdeknijff

#1
Ik heb voor je gezocht Bep, maar ik kan deze pootvlag niet bij een bekend Steenloperproject in Europa vinden.
Deze vlaggen zijn wel in 2010 bij Paarse strandlopers op Spitsbergen gebruikt.
Wie weet weet iemand anders meer, wellicht is het een Amerikaans of Canadees project wat hier niet bekend is.
gr,
Peter de Knijff
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Bep van Pelt-Verkuil

#2
Dank Peter,
Het was op Bonaire, dus het zal wel een Noord-Amerikaans project zijn.
Kan zo'n club als 'Birdlife international' hier iets mee?
Ik heb in ieder geval een mail gestuurd met de foto aan "BirdLife Americas Regional Office"
Groet Bep

pdeknijff

Anders dan in Europa, is er in de VS (volgens mij) nauwelijks coordinatie bij dit soort projecten.
De international wader study group zou wellicht kunnen helpen (of een andere lezer op dit forum?).
Birdlife international heeft geen interesse in ringen, alleen in geld en publiciteit.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Cygnus

Citaat van: Bep van Pelt-Verkuil op november 27, 2017, 20:36:32 PM
...
Het was op Bonaire, dus het zal wel een Noord-Amerikaans project zijn.
....

Hoeft niet noodzakelijkerwijs het geval te zijn. Op 30 januari 2009 werd in Colombia aan de Caribische kust een in Nederland op 6 januari 2008 geringde Steenloper waargenomen.

Ik zal even navragen wie groene vlaggen bij Steenlopers gebruikt.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

pdeknijff

Cr-Birding gaf geen bruikbare informatie.
Kan natuurlijk een recent project zijn wat daar nog niet in verwerkt is.
Zou fraai zijn als je het weet los te trekken Trinus.
gr,

Peter de Knijff
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff


Jeroen Nagtegaal

Kom je er niet uit, dan is er voor steltlopers ook de IWSG, deze zijn te contacten via colourmark@waderstudygroup.org
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Bep van Pelt-Verkuil

die heb ik al gehad; ze stuurden me door met de volgende mededeling:

Hi Bep,

This was marked in USA. We do not handle the Americas. Larry Niles will know the history or put you in contact With the right person

Best wishes
Jim Wilson
IWSG Colour marking co-ordinator

Cygnus

Volgens Nelly van Brederode worden aan deze kant van de Atlantische Oceaan geen Steenlopers met lime-kleurige vlaggen geringd. Via Google kwam ik ook tot de conclusie dat de vogel in de Verenigde Staten moet zijn geringd, waarschijnlijk in de omgeving van de Delaware Bay. Ik neem aan dat Jim jouw mail heeft doorgestuurd naar de mensen in de VS die met Steenlopers werken en verwacht dat je dan via hun nadere gegevens zult ontvangen.     
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Bep van Pelt-Verkuil

ik zal melden als ik iets verneem. je wordt hier wel heel koppig van.... zo van 'ik moet en zal die vogel gemeld hebben'
Dank voor al jullie input

groet Bep

pdeknijff

Geduld Bep, ik wacht al 29 jaar op informatie betreffende meerdere gekleurringde Amerikaans goudplevieren rond Hudson Bay.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Bep van Pelt-Verkuil

Zijn die Amerikanen echt zo slecht georganiseerd? Ik moest wel lachen. Het is de vraag of ik die 29 jaar nog haal.

pdeknijff

Eh, ja, nooit begrepen waarom men zo lyrisch over dat land is.
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

gcusters

het Delaware shorebird project gebruikt in elk geval deze vlaggen.
zie een foto in dit blog http://btoringing.blogspot.nl/2015/06/a-knot-eggstravaganza.html
onderaan deze pagina van het project staat een e-mail waar je mogelijk verder geholpen kunt worden. http://www.dnrec.delaware.gov/fw/Shorebirds/Pages/GetInvolved.aspx
en anders kun je de waarneming zelf hier invoeren maar of je dan iets terug hoort ...
http://www.bandedbirds.org/ReportResighting.aspx

mvg
Geert

Bep van Pelt-Verkuil

ik heb het gemeld op de blog en het mailadres, plus de locatie bepaald met Google Earth
Hopelijk komt het nu terecht

Bep van Pelt-Verkuil

Aanhouder wint!!! Reactie uit de VS; en ik heb uiteraard gemeld. Overigens dezelfde site als jullie al suggereerden
Echt leuk dit te weten
Bep van Pelt

Hello!

Thank you for sending information regarding the marked bird you saw. This ruddy turnstone was marked on  5 May 2013 on Slaughter Beach in Delaware. It has not been seen in Delaware Bay since it was marked, so its very nice to know it's still alive!

You can report your observation to www.bandedbirds.org and learn about the history of bird from the website. Any observations you report to bandedbirds.org will be sent to the appropriate banding project.

Thank you again for your contribution to the our project!

Audrey