Grijze wouw?

Gestart door arnoniehof, november 22, 2017, 16:42:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

arnoniehof

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/146049192
onzeker Grijze Wouw - Elanus caeruleus gezien op 2017-11-22 Grutte Wielen (natuurgebied)
Foto's:




Toelichting:
Vloog in de buurt van de bruine kiek. Viel op door de lichte uitstraling en een compacte vlucht, en zag duidelijk zwarte vleugelpunten en op 1 foto zie ik gele poten. redelijk rustige slag. Op foto's lijk ik een grijze wouw te zien maar zeker ben ik niet, voer m toch maar even in
bij voorbaat dank Arno Niehof

Ik heb de originele foto's en als ik de foto inzoom denk ik een grijze wouw te zien, klein grijs koppie, zwarte vleugelpunten,jizz, tjaa.. op waarneming krijg ik de foto's er niet anders op dan op deze manier, iemand een idee?
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Guus Peterse

Ik zie er op geen enkele manier een grijze wouw in. Misschien bruine kiekendief, maar buizerd kan (uiteraard) ook.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

arnoniehof

oke dank je Guus, dan verkijk ik mij er misschien wel op, vandaar ook op onzeker.
Ik zet m dan wel op onzekere buizerd
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

ErikJansen

Ik zie hier absoluut geen buizerd in. Lijkt me eerder een kiekendief eigenlijk...
Hartelijke groet,
Erik Jansen

arnoniehof

vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

arnoniehof

meen als ik op mijn scherm kijk ook een witte stuit te zien wat zou kunnen betekenen dat het wellicht een blauwe kiek is
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

mgieskens

Citaat van: ErikJansen op november 22, 2017, 17:34:48 PM
Ik zie hier absoluut geen buizerd in. Lijkt me eerder een kiekendief eigenlijk...
Ik denk ook richting Bruine Kiekendief.
Een onzekere Bruine Kiek lijkt mij beter passen dan een onzekere Buizerd.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Guus Peterse

Citaat van: arnoniehof op november 22, 2017, 17:53:57 PM
meen als ik op mijn scherm kijk ook een witte stuit te zien wat zou kunnen betekenen dat het wellicht een blauwe kiek is
Nee, geen blauwe. Onzekere bruine lijkt me met deze foto's de beste optie.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015