Hoofdmenu

Bij?

Gestart door ria.versteeg, januari 04, 2008, 19:34:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

ria.versteeg

Geacht Forum,
Ik denk dat dit een bij want ik weet het niet.
Ik heb nog meer foto's met vragen. Mag je die achter elkaar plaatsen.
Groetjes Ria.

corzonneveld

#1
Zeker bijen. Ik denk aan een zandbij, Andrena, en dan een gokje: Andrena nigroaenea. Vergelijk maar met Andrena nigroaenea

Wanneer heb je ze gezien?

CiteerIk heb nog meer foto's met vragen. Mag je die achter elkaar plaatsen.

Mag wel, maar is misschien toch niet zo handig. Vooral als iemand het later na wil zoeken is het prettig een onderwerp per draad te doen!
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

ria.versteeg

CiteerZeker bijen. Ik denk aan een zandbij, Andrena, en dan een gokje: Andrena nigroaenea. Vergelijk maar met Andrena nigroaenea

Wanneer heb je ze gezien?

CiteerIk heb nog meer foto's met vragen. Mag je die achter elkaar plaatsen.

Mag wel, maar is misschien toch niet zo handig. Vooral als iemand het later na wil zoeken is het prettig een onderwerp per draad te doen!
Beste Cor,
Ik heb ze gezien op8-4-2007
Groetjes Ria.

ria.versteeg

Citeer
CiteerZeker bijen. Ik denk aan een zandbij, Andrena, en dan een gokje: Andrena nigroaenea. Vergelijk maar met Andrena nigroaenea

Wanneer heb je ze gezien?

CiteerIk heb nog meer foto's met vragen. Mag je die achter elkaar plaatsen.

Mag wel, maar is misschien toch niet zo handig. Vooral als iemand het later na wil zoeken is het prettig een onderwerp per draad te doen!
Beste Cor,
Ik heb ze gezien op8-4-2007
Groetjes Ria.
Beste Cor.
Ik heb gekeken Andrena nigroaenea  toen kwam ik deze tegen.
Andrena carantonica hij lijkt ook veel op  hijn foto.
http://www.wildebijen.nl/andrena_carantonica.html
Ik heb geprobeerd de link en foto er bij te doen maar het is me niet gelukt.
Groetjes Ria.  

corzonneveld

Ja, daar lijkt ie zeker ook op! Er zijn veel zandbijen, en van foto determineren lukt lang niet altijd. Hier is denk ik ook niet met zekerheid uit te komen...
Met vriendelijke groet,
Cor Zonneveld

Natural History Photographs: www.corzonneveld.nl

blerf

heej,

ze zijn inderdaad behoorlijk lastig... maar ik ga mee met Cor: Andrena nigroaenia. Ik ben natuurlijk ook niet zeker, want van foto's is het eigenlijk niet te doen.

In het veld is nigroaenia te herkennen aan het bronsgroene schijnsel op het achterlijf. Deze foto lijkt dit te tonen, maar het kan behoorlijk vertekenen....

-blerf-
Groet,
Jeroen