Hoofdmenu

Obsmapp Lite

Gestart door frankaroos, november 06, 2017, 17:15:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankaroos

Is er enige interesse in een versie van Obsmapp zonder alle toeters en bellen? Een Obsmapp Lite o.i.d.? Ik drukte vandaag per ongeluk op de tegel "Tellen" en er begon een langdurig proces, waarvan ik de uitkomst niet begrijp. "Spraak" heb ik ook niet nodig. "Route/punttelling" ook niet. De tegel "Handleiding" is na intoetsen op mijn Android device nauwelijks leesbaar. "Exporteren" zou ik vanuit het platform doen. "Hongaarse vertalingen" ben ik niet in geïnteresseerd. De verschillende kaartversies al of niet locaal opgeslagen met al de implicaties van dien hebben mijn interesse niet. Etc.

Kortom, ik wil gewoon invoeren, evt. een kaart gebruiken of multimedia en de omgeving verkennen, en dat is het dan zo'n beetje. Ik pleit voor een Obsmapp Lite, een versie voor "dummies" zoals ik, met een beperkt beslag op mijn smartphonegeheugen en -capaciteit.

Alle hulde verder hoor voor Obsmapp, maar ik krijg de indruk dat mijn Android (4.4.2) device bij opstarten het steeds moeilijker krijgt (alleen vogelsoorten geladen).


Alex Kwak

Natuurlijk begrijp ik dat er interesse is in een ObsMapp-Lite.
Maar... wie gaat dat doen/betalen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

frankaroos

Citaat van: Alex Kwak op november 06, 2017, 18:02:41 PM
Natuurlijk begrijp ik dat er interesse is in een ObsMapp-Lite.
Maar... wie gaat dat doen/betalen?

De huidige versie bevriezen en geen functionaliteit meer toevoegen, maar wel systeemverbeteringen (de engine). Dan verder gaan met 7.15.4 met functionaliteit toevoegen etc voor de liefhebbers (de oneindige wensenlijst zeg maar ;-) ). Zoiets?

frankaroos

Citaat van: frankaroos op november 06, 2017, 18:26:14 PM
Citaat van: Alex Kwak op november 06, 2017, 18:02:41 PM
Natuurlijk begrijp ik dat er interesse is in een ObsMapp-Lite.
Maar... wie gaat dat doen/betalen?

De huidige versie bevriezen en geen functionaliteit meer toevoegen, maar wel systeemverbeteringen (de engine). Dan verder gaan met 7.15.4 met functionaliteit toevoegen etc voor de liefhebbers (de oneindige wensenlijst zeg maar ;-) ). Zoiets?

Het is vermoedelijk vloeken in de non profit-kerk, maar voor de "full monty" zou je eigenlijk moeten laten betalen (gering bedrag als bij veel apps). Steeds meer tijd (=geld) gaat m.i. zitten in toevoegen van functionaliteit voor steeds minder geïnteresseerden. De uitgeklede Lite-versie blijft dan gratis. Voorbeelden te over voor dit "business-model".

Andre321

#4
Er zijn toch 2(!!!) lite versies ? Maar de oude Route, Gps via Fotos inlezen (werkte niet altijd)  en uitgebreide buitenlandse soortenlijsten zijn voor mij wel een vereiste.
het is neit mogelijk o iObs 1:1 naar ANdroid te poorten ? Die heeft veel, maar weer geen
-Route mogelijkheid en geen
-GPS via fotos inlezen helaas...En geen
-Recently Used sortering
invoeren. Alle 4 mis ik wel...

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.obsmapp5&hl=nl
CiteerObsMapp

LET OP: DIT IS EEN VEROUDERDE VERSIE DIE NOG GESCHIKT IS VOOR ANDROID 2.3.3 - 4.0.3

Met Obsmapp kunt u direct al uw waarnemingen in het veld invoeren. Alle waarnemingen worden automatisch gekoppeld aan de huidige tijd en de GPS-locatie. Achteraf kunt u uw waarnemingen naar een van de gekoppelde portals uploaden. Dit is mogelijk in het veld door gebruik te maken van de internetverbinding van uw apparaat, maar ook van uw WiFi-thuisnetwerk.

- Geen toegang tot internet nodig in het veld
- De plaats van de waarneming kan worden gewijzigd met Openstreetmaps (volledig offline) of Google Maps (online)
- bij het uploaden is een account van waarneming.nl, waarnemingen.be of observado.org nodig

Heb je vragen over ObsMapp? gebruik dan het forum: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?board=166.0


https://play.google.com/store/apps/details?id=vintage.obsmapp&hl=nl
CiteerObsMapp

LET OP: DIT IS EEN VEROUDERDE VERSIE DIE NOG GESCHIKT IS VOOR ANDROID 2.1 - 3.2

Met Obsmapp kunt u direct al uw waarnemingen in het veld invoeren. Alle waarnemingen worden automatisch gekoppeld aan de huidige tijd en de GPS-locatie. Achteraf kunt u uw waarnemingen naar een van de gekoppelde portals uploaden. Dit is mogelijk in het veld door gebruik te maken van de internetverbinding van uw apparaat, maar ook van uw WiFi-thuisnetwerk.

- Geen toegang tot internet nodig in het veld
- De plaats van de waarneming kan worden gewijzigd met Openstreetmaps (volledig offline) of Google Maps (online)
- bij het uploaden is een account van waarneming.nl, waarnemingen.be of observado.org nodig

Heb je vragen over ObsMapp? gebruik dan het forum: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?board=166.0


hiskodevries

als je obsmapp installeert heb je een lite versie.
Niemand vraagt aan je om bij de instellingen te kijken.
De vele  parameters zijn allemaal aangemaakt op verzoek van de gebruikers, en ja dat is de nagel aan 'simpel in het gebruik'.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

frankaroos

#6
De "Lite" versie is dus de "Full" versie met alle opties uit? Alle wensen van een groep gebruikers, hoe klein die groep ook is, worden gehonoreerd tenzij het technisch onmogelijk is? Hoe kan ik bijv. de spraakoptie verwijderen uit mijn versie? En de teloptie?

P.S.
Waar kan ik online de versie-historie van Obsmapp inzien? Of is dit ook een optie in Obsmapp wellicht (nog niet gevonden)?

Edit: Ik heb Obsmapp verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar ik zie nog steeds de "full" versie. Wat doe ik verkeerd?

hiskodevries

#7
Frank. Niemand eist van jou dat je op een tegel klikt. op mijn ab van de tv zitten ook 10 knopjes die ik nooit gebruik. het is nooit bij mij opgekomen om de fabrikant te bellen en te vragen om een a.b. zonder die 10 knopjes
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0