Welke paddestoel?

Gestart door Gerard Seacloud, oktober 31, 2017, 20:39:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gerard Seacloud

Eerst even voorstellen:  Gerard, uit het zuiden des lands.
Deze vraag zal al meer gesteld zijn, dus als hij dubbel is mag de beheerder hem weer verwijderen straks.

Deze paddestoelen komen als een kippe-ei uit de grond, roomwit, en worden plm. 7 tot 12 cm. in doorsnede, onder met grove lamellen, slanke rechte steel. (is die eetbaar trouwens? )
P.s. de datums zijn niet correct. 
Hier een paar foto`s:


wimperzwam

Kijk maar naar de Gewone beurszwam.

Mvgr.,
Henk Huijser.

rietvanoosten

Hallo Gerard,
Welkom op het forum!
Twijfel maar niet aan wat Henk zegt, Henk is de expert van de paddenstoelen!
met vriendelijke groet, Riet

Melchior van Tweel

Alle paddenstoelen zijn eetbaar (hoewel sommige erg taai zijn), maar sommige maar 1 keer.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Melchior van Tweel

Eerste en laatste foto lijken me iets van Breeksteeltjes of Mosklokjes. De tussenliggende fotos zijn van Fluweelpootje s.l..
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Gerard Seacloud

Beste Melchior, breeksteeltjes en mosklokjes heb ik al opgezocht, maar die zijn het niet. Ook het z.g. fluweelpootje is het niet, de mijne is een echte zwam die op een rotte stam van een tulpenboom groeit. Maar toch bedankt voor het meedenken!  ;) vr.gr. Gerard.

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

sjaakvantiel

#7
Ook Melchior is een expert (admins) Gerard. Als hij stellig is in zijn reactie is er geen twijfel. Mvrg. Sjaak.

wimperzwam

Als ik o.a. naar de steel kijk ben ik er nog niet zo zeker van dat het om een Mosklokje of een Breeksteeltje gaat. Betere foto's van de lamellen zijn een noodzaak om iets meer te kunnen zeggen.

Mvgr.,
Henk Huijser.

Gerard Seacloud

Beste mensen: Excuus voor de late reactie. Mijn tuin is ruim 100 m2 en veul werk....

Natuurlijk twijfel ik niet aan jullie ervaring. Als er weer een paar opkomen zal ik nog eens goed kijken.
Verder wens ik alle forummers een fijne Kerst en all the best voor 2018! Groets: Gerard.

Melchior van Tweel

Citaat van: sjaakvantiel op december 15, 2017, 11:07:47 AM
Ook Melchior is een expert (admins) Gerard. Als hij stellig is in zijn reactie is er geen twijfel. Mvrg. Sjaak.
Zo stellig was ik niet (lees maar na...)
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

sjaakvantiel

Wel toch stellig met Fluweelpootje :huh: T.a.v. de andere gaf je "lijken me" aan en daar ben je niet stellig. Gerard nam het van Henk (Beurszwam) en jou niet aan. Niet verkeerd om hem er op te wijzen dat als je stellig bent het voor 99% klopt toch?

Gerard Seacloud

Beste mensen: Als ik het verkeerd heb gezien zeg ik dat eerlijk. Als machinebankwerker en constructielasser heb ik natuurlijk niet de kijk op paddestoeltjes zoals Melchior en Henk. Ennnnn.... Ze hebben gelijk. ;)
Door het ,,warmere" weer zijn er een paar opgekomen, en heb ze heel goed bekeken. Dus Henk en Melchior:
Chapeau! En happy christmas and newyear for every one! Groets, Gerard.