Hoofdmenu

Brandgans

Gestart door corten hub, oktober 28, 2017, 14:44:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

corten hub

Begin 2017 dode brandgans met ring gevonden.Gemeld bij ringcentrale  Arnhem. Tot op heden geen reactie. ( is wel aangekomen want herhaald invoeren was onmogelijk vanwege ..reeds gemeld. )

Eerder grotere aantallen rechtstreeks doorgegeven aan een Belgische ringer maar daar krijg ik ook geen reactie. Jammer! Weet iemand "gewoon" de achtergrond van deze ring(en ) nrs.573,582,583,565,554,539,543,545,542,532,538,540,550,547,564,560,561. Waargenomen 15-3-2016 in Grevenbicht.

Dank! Hub corten

Menno

De ringcentrale moet buitenlandse gegevens ook (via Belgische centrale) bij de ringer vandaan halen. Dus daar moet de actie van dezelfde persoon komen, vandaar dat je ook geen reactie krijgt van het VT.

Heb je gemaild naar Didier van Geluwe? ( didier.vangeluwe@naturalsciences.be )
Indien je dus na anderhalf jaar nog altijd geen reactie hebt gehad kan je gerust nog een herinneringsmail sturen.
Groeten,

Menno van Lopik

https://waarneming.nl/user/view/87046

corten hub

Dat zou dan dit jaar de derde poging zijn....

Menno

Citaat van: corten hub op oktober 28, 2017, 18:48:10 PM
Dat zou dan dit jaar de derde poging zijn....
Ja dat kon ik ook niet ruiken natuurlijk  :rolleye:
Misschien heeft een andere lezer een lijntje met de ringer of iets dergelijks, ik kan je er niet verder mee helpen iig.
Groeten,

Menno van Lopik

https://waarneming.nl/user/view/87046

Jeroen Nagtegaal

Voor wat betreft de gegevens via het Vogeltrekstation, daarvoor zul je de metalen ring moeten melden. Gezien je foto heb je die net gevonden?

Je zou de gegevens ook kunnen invoeren op www.geese.org. Hoewel ze daar niet horen, kun je dan wel inzien of er andere meldingen zijn van deze vogels. Soms voeren andere aflezers de waarnemingen ook in op Geese.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com