Deelmethode bij gebruik van Spraak recorder ( Samsung Galaxy)

Gestart door E VnMrbk, oktober 19, 2021, 09:51:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

E VnMrbk

Dag,


Wou eens polsen wat ik verkeerd doe om geluidsopnames rechtstreeks in ObsMapp op te laden als start om een waarneming in te geven.

Voorheen kon ik, na het opnemen van geluidsbestanden met Spraak recorder (Samsung Galaxy J5), aangeven de gewenste/beste ervan te willen delen: door Lijst te drukken verschijnen mijn geluidsopnames nog steeds. Door daarna op de drie bolletjes rechtsboven Delen aan te vinken, verschijnt de lijst van al mijn mogelijk aan te vinken opnames. Ik kies de te delen opnames en druk vervolgens onderaan op Delen.

Dan verschijnen onderaan de Deelmethodes: de logo's van de verschillende programma's waarmee ik de aangevinkte opnames kan delen. Vroeger stond hier ook de ObsMapp applicatie tussen. Zo kon je rechtstreeks de geluidsopname in het juiste formaat (mp3) bezorgen aan ObsMapp. Bij het drukken van het Delen logo nu, verschijnt dit logo niet meer in het scherm Delen, in het programma Spraak recorder.

Kan ik dit aanpassen ? Ik keek er reeds mijn handleiding op na doch vond geen verdere instructies hieromtrent. Ik heb de indruk dat de programma's waarmee gedeeld kan worden veranderd geweest zijn nadat men 2 nieuwe Standaard applicaties toevoegde met name "Grote bestanden delen" en Smartview".  Daaronder verschijnen nog wel de programma's waar ook ObsMapp tussenstond doch nu kan ik daar die App, bij mijn weten, niet aan toe voegen.

Ik hoop dat iemand dezelfde ervaring had : ik was zeer tevreden van de Spraak recorder applicatie doch dien nu te converteren en vervolgens de geluidsopname apart in te geven aan een waarneming . Vroeger kon ik dus een geluidsopname via Spraak recorder rechtstreeks gebruiken om een waarneming in te geven (zoals je dit ook nog steeds kunt voor foto's uit je Gallery).

Bij foto's verschijnt het ObsMapp logo wèl nog in de deelmethodes !

Groeten,

Erik

PS
zie nu dat andere berichten hier ook (onrechtstreeks) naar verwijzen
Citaat van: weurt op mei 16, 2021, 12:49:21 PM
Ik maak gebruik van de spraakrecorder op mijn S10. Ging goed. Nu is de app obs map verdwenen in de map delen. Hoe krijg ik die weer terug.

Hennie