Als Tymo en Dinant moe zijn,

Gestart door Cees Veenema, december 17, 2005, 19:04:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

foto 1a. slechts één exempl. op halfdode Vuilboom.
Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

#2
foto 2a. op Grove Den.
Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

foto 4. een merkwaardige vondst toen ik een stuk boombarst van een eik trok, kwam dit paddestoeltje te voorschijn. diam. hoedje ± 1,5 cm . steel ± 7 cm taai en vezelig.
Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

foto 5. Lijkt mij de één of andere trilzwam, op afgezaagde Berk.
Groet,

Cees

Cees Veenema

fot 5b. onderzijde. Was even glad en glilbberig dan bovenkant.
Groet,

Cees

Corryabbink

Hoi Cees,

Alvast no.5 Bruine trilzwam.

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

CiteerHoi Cees,

Alvast no.5 Bruine trilzwam.

Corry.
Hallo Corry,
Bedankt alvast,
Cees
Groet,

Cees

Corryabbink

Hoi Cees,

No 3 is dat niet de Dennebloedzwam? Je hebt de hoedkant niet op de foto staan.
anders zou ik het ook niet weten.
Ik ben niet zo bekend met de soorten van naaldhout. Hier heb ik alleen nog maar in andere biotopen gekeken.

:) Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

feel4nature

soort nr 1 lijkt me een oesterzwam spec. maar welke?
soort nr 2 lijkt me een  groene schelpzwam
nr 3 zou een dennebloedzwam kunnen zijn....
4 ?
5 zoals Corry al zei een bruine trilzwam
natuurlijk met groet, Ali.

Corryabbink

Hoi Ali,

Je hebt precies opgeschreven wat ik in mijn hoofd had maar omdat het naaldhout was ..............ik kan nergens vinden dat de Groene schelp ook op naaldhout groeit.

Groetjes,
Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

feel4nature

volgens mij groeien ze ook alleen maar op loofhout, maar in de philips staat op afgevallen takken en boomstammen, zonder aanduiding loof of naald.
natuurlijk met groet, Ali.

Corryabbink

Hallo Ali,

In de andere boeken staat alleen maar loofhout maar misschien denken Tymo, Han of Dinant er anders over.

Weet je die Cees laat ons mooi met zijn paddestoelen zitten en zelf ligt ie waar schijnlijk al op 1 oor.

We lijken malle pietje wel :lol:

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

feel4nature

grijns.... die mensen hebben betere dingen te doen of liggen allemaal te slapen....
ik ga ook op een oor trouwens....snurk...
natuurlijk met groet, Ali.

Cees Veenema

#18
CiteerHallo Ali,

In de andere boeken staat alleen maar loofhout maar misschien denken Tymo, Han of Dinant er anders over.

Weet je die Cees laat ons mooi met zijn paddestoelen zitten en zelf ligt ie waar schijnlijk al op 1 oor.

We lijken malle pietje wel :lol:

Corry.
Goedenmorgen dames,

Constatering klopt, een ander bioritme denk ik, omdat ik zelf ook op de Groene Schelpzwam was uitgekomen en het net als jullie onwaarschijnlijk achtte dat deze op naaldhout groeit heb ik vanochtend  locatie opnieuw bezocht.
Was nog even schrikken want ik struikelde bijna over een Haas.
Het zal jullie dan ook niet verbazen dat het een Berk was i.pv. een Grove Den.
Als ik ter plaatse geen notities maak neem ik een foto van de boom waar de wn. op voorkomt. Mijn excuses dat ik in dit geval een verkeerde koppeling heb gemaakt wat de foto's betreft.
Vriendelijk dank voor de hulp tot zover.
Cees
Groet,

Cees

han.endt

Het wemelt hier bij mij van de Groene schelpzwammen, maar allemaal op loofhout. Moet dat oude, vieze ding persé een naam hebben? Er zijn toch wel leukere zwammen.

Corryabbink

#20
CiteerMoet dat oude, vieze ding persé een naam hebben? Er zijn toch wel leukere zwammen.
Hallo Han,

Al ben ik oud en soms ook erg vies dan hou ik toch wel graag mijn naam.

Het kan voorkomen dat het de enige exemplaren zijn die er staan. Dan wil je natuurlijk graag weten om welke soort het gaat om de lijst zo compleet mogelijk te krijgen.

:lol: Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

han.endt

#21
Het gaat mij erom dat oude paddestoelen vaak niet meer op naam zijn te brengen. Het lijkt mij beter om dit in dit geval niet meer te proberen. De lamellen zijn ook nog eens weggevreten.

Cees Veenema

#22
CiteerHet wemelt hier bij mij van de Groene schelpzwammen, maar allemaal op loofhout. Moet dat oude, vieze ding persé een naam hebben? Er zijn toch wel leukere zwammen.
Hallo Han,
Ik vrees dat jij nu ook de verkeerde koppeling maakt want om dat vieze oude ding op die vuilboom gaat het niet.
Ik wilde bij de stevige frisse, fruitige exemplaren met een beetje ijs, helaas zonder slagroom  wel graag een naam.
Cees.
Groet,

Cees

Cees Veenema

Citeer
CiteerMoet dat oude, vieze ding persé een naam hebben? Er zijn toch wel leukere zwammen.
Hallo Han,

Al ben ik oud en soms ook erg vies dan hou ik toch wel graag mijn naam.

Het kan voorkomen dat het de enige exemplaren zijn die er staan. Dan wil je natuurlijk graag weten om welke soort het gaat om de lijst zo compleet mogelijk te krijgen.

:lol: Corry.
Dat is je aan te raden van het zal net als bij mij wel afgeleid zijn van Cornelia  cq. Cornelis.
Cees
Groet,

Cees

Elachista

Vrijdag zat ik in Duitsland voor de studie, zaterdag en vanmiddag lag het internet eruit.
We hebben een plaatselijke breedbandstichting, en nu is er een technische fout die maandag of dinsdag opgelost kan worden.
Momenteel hebben ze een noodoplossig bedacht waarbij ik nu met erg traaaaaaaag internet alsnog Waarneming.nl kan bekijken  :D

De foto's laden heel erg langzaam, dus ik heb deze week heel wat in te halen.
See you. Laterzzz  
Groet,
Tymo

Cees Veenema

CiteerVrijdag zat ik in Duitsland voor de studie, zaterdag en vanmiddag lag het internet eruit.
We hebben een plaatselijke breedbandstichting, en nu is er een technische fout die maandag of dinsdag opgelost kan worden.
Momenteel hebben ze een noodoplossig bedacht waarbij ik nu met erg traaaaaaaag internet alsnog Waarneming.nl kan bekijken  :D

De foto's laden heel erg langzaam, dus ik heb deze week heel wat in te halen.
See you. Laterzzz
Hallo Tymo,
Zou toch geen schande zijn ? maar bedankt voor je toelichting, ik merk dat je onversaagbaar bent.  Succes met de studie en met het herstel van de internetverbinding.
Vriendelijke groet
Cees
Groet,

Cees

Arno van Stipdonk

Ja, erg vervelend als je internet het niet doet! Je kunt helemaal niks. Bij mij ligt ie er al ruim een week uit en het zal nog zeker wel een week duren voor ik meer weet wat er aan de hand is. Gisteren deed ie het 10 minuten en nu ook (even?).

We hebben een snellere verbinding gekregen van 1 naar 4 Mb, nou 2 dagen en toen was het 0Mb! Blijkt dat de kwaliteit van de lijn waarschijnlijk te slecht is.
Maar goed, hebben jullie ook even rust wat betreft mijn vragen. :)