Draadloos ipv kabels?

Gestart door twan 2, oktober 21, 2017, 14:52:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

twan 2

Hallo allemaal. Ik heb een Sony pcm10 recorder en een Rode ntg2 mic met slr aansluiting en een paraboolmicrofoon met 3.5jack. En een koptelefoon. Bij die pcm10 zit nog een afstandsbediening. Aan elk onderdeel zit een kabeltje. Volgens mij moet dat ook met Bluetooth kunnen, of in ieder geval gedeeltelijk. O.a. Sennheiser en andere hebben ook systemen om draadloos geluid te verzenden/ontvangen maar dat wordt nogal kostbaar. Wie heeft er ervaring met het toepassen van Bluetooth voor deze toepassing? Groet Twan

OJGoreng

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar iets als dit zou in principe kunnen werken. Zoiets wordt niet heel goedkoop en voelt ergens ook een beetje nodeloos ingewikkeld, omdat het signaal nu in de zender gedigitaliseerd wordt, dan in de ontvanger weer omgezet wordt naar een analoog signaal, om dan in je recorder meteen weer gedigitaliseerd te worden, wat ongelukkiger klinkt dan alles maar één keer digitaliseren zoals gebeurt als je een kabel of zo'n draadloos Sennheiser-systeem gebruikt. Maar op zich hoeft dat allemaal geen bezwaar te zijn.
Met vriendelijke groet, Zainal

Wim Bakker

De kwaliteit van audio over Bluetooth schijnt nogal af te hangen van de codec die gebruikt wordt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zie bijvoorbeeld:
https://www.lifewire.com/aptx-bluetooth-codec-4151667
https://en.wikipedia.org/wiki/AptX
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

twan 2

Ik heb een experiment gedaan. Een Bluetooth zender aangesloten op de koptelefoon uitgang van mijn Sony PCM 10 recorder en deze gevoed met een powerbank. Het werkt maar het geeft een behoorlijke vertraging als je aan het opnemen bent. je hoort het geluid eerst in het echt, en dan wat later door de koptelefoon Dat is 10x erger dan een kabeltje meer of minder. Alleen afspelen gaat prima met Bluetooth. Weer wat wijzer. Misschien iets voor de toekomt. Groet Twan