Boompieper?

Gestart door IJsvogelaar, oktober 19, 2017, 23:26:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

IJsvogelaar

Gezien op 18/10 bij Ter Borg/Sellingen.
De strepen en gekromde achternagel doen mij aan boompieper denken. Of is het iets anders?
Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten,
Thijs de Groot

/ (seen only)

Oenanthe

Dag IJsvogelaar,

je bent nieuw op dit forum en dat vinden we allemaal erg leuk. Je hebt al gemerkt dat veel mensen je graag helpen om je determinatievragen te beantwoorden. Maar je moet ook weten dat we op dit forum allemaal onder onze eigen naam werken. Kijk maar onder mijn bericht. Wil je daarom zorgen dat je al je berichten met je eigen naam ondertekent?

Op je foto staat een graspieper. Boompiepers zijn tegen deze tijd vrijwel allemaal naar Afrika vertrokken.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

IJsvogelaar

Sorry maar er ging iets fout met aanmelden, zal het proberen te veranderen!
Bedankt!
Vriendelijke groeten,
Thijs de Groot

/ (seen only)

frankneijts

Citaat van: Oenanthe op oktober 19, 2017, 23:41:51 PM


Op je foto staat een graspieper. Boompiepers zijn tegen deze tijd vrijwel allemaal naar Afrika vertrokken.

Ik hoop toch dat je nog andere argumenten voor de ID van Graspieper hebt Maarten (en die zijn te zien ..) want je zult de Boompiepers de kost moeten geven die nu nog in Nederland verblijven en/of doortrekken... B) En het kan nog wel 2 weken later: https://waarneming.nl/waarneming/view/89572797 ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

oceanodroma

Hoi IJsvogelaar,

Juist die lange achternagel verklapt dat het een graspieper moet zijn! Boompiepers hebben, naast een mooi setje andere kenmerken, veel kortere achternagels.
Dimitri Mulder
oceanodroma

IJsvogelaar

Dank allen!

Thijs de Groot
Vriendelijke groeten,
Thijs de Groot

/ (seen only)

tekenaar

voer je de waarneming ook nog even in?
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

IJsvogelaar

Nee sorry, ik voer voornamelijk nieuwe soorten in, anders kost het me teveel tijd. Als het een boompieper was had ik het gedaan ;)

Groeten, Thijs de Groot
Vriendelijke groeten,
Thijs de Groot

/ (seen only)

jeroen vinke

Citaat van: IJsvogelaar op oktober 26, 2017, 21:31:35 PM
Nee sorry, ik voer voornamelijk nieuwe soorten in, anders kost het me teveel tijd. Als het een boompieper was had ik het gedaan ;)

Groeten, Thijs de Groot

Waarom zou je dat doen? Een overzicht voor al je soorten heb je toch als je je levenslijst aanklikt? Een topic aanmaken op dit forum kost net zoveel tijd als een waarneming aanmaken op wrn.nl en op de 'determineer via het forum' knop te klikken.....
En het kost je dan dubbel zoveel tijd als dit wél een boompieper was geweest, want dan had je het alsnog gedaan.

Daarbij zijn je waarnemingen voor de database dus vrij nutteloos.

Met vriendelijke groet,
Jeroen Vinke
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

HPM

Citaat van: IJsvogelaar op oktober 26, 2017, 21:31:35 PM

Nee sorry, ik voer voornamelijk nieuwe soorten in, anders kost het me teveel tijd. Als het een boompieper was had ik het gedaan ;)

Groeten, Thijs de Groot

Wij mogen dus wel onze tijd besteden om voor jou te determineren maar als het je niet bevalt voer je de waarneming niet in omdat je daar geen tijd voor hebt.
Als je alleen een lijstje met door jou waargenomen soorten wil hebben kan je ze ook op een papiertje zetten. Meer dan een paar honderd soorten zullen het niet zijn en minder als je alleen de door jezelf gedetermineerde soorten opschrijft. Dat spaart iedereen een heleboel tijd.
Herman van der Meer

Oenanthe

Alsof "wij" onze tijd met tegenzin besteden Herman. Onder "ons" barst het van de wijsneuzen die gretig elke determinatievraag beantwoorden. En wat doet het ertoe dat iemand zijn waarnemingen niet invoert. Waarneming.nl is geen SOVON database.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

HPM

Citaat van: Oenanthe op oktober 27, 2017, 08:03:04 AM

Alsof "wij" onze tijd met tegenzin besteden Herman. Onder "ons" barst het van de wijsneuzen die gretig elke determinatievraag beantwoorden. En wat doet het ertoe dat iemand zijn waarnemingen niet invoert. Waarneming.nl is geen SOVON database.

Waarnemingen wel of niet invoeren moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Ik heb er alleen wat moeite mee als iemand hier een determinatievraag komt stellen en dan plompverloren zegt dat hij de waarneming niet invoert. Wegens tijdgebrek!
Dat ruikt naar misbruik.
Herman van der Meer

Oenanthe

Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

HPM

Herman van der Meer

migratorius

Er zijn meer mensen die wel vragen stellen maar niets invoeren. Dat is niet noodzakelijkerwijs "kwaadwillendheid". Je kan heel eenvoudig nakijken wat voor forumgedrag de vragensteller vertoont en daaruit je conclusie trekken of je de persoon helpt of niet.

Het is natuurlijk handiger de vogel in te voeren vóór je de vraag stelt. Daarmee gaat bijna geen tijd verloren en alle informatie (tijd, plaats etc) die vaak vergeten wordt is beschikbaar.

JanHein

IJsvogelaar

Zoals jullie hierboven hadden kunnen lezen, is het forum nieuw voor mij.
Bedankt voor de tip dat je eerst kunt invoeren en dan laten determineren via het forum, dat wist ik niet, zal ik voortaan doen.

Sorry dat ik misschien zo dom was om te denken dat je op dit forum onder het kopje 'determinatie' je onzekere vogels kon laten determineren door kenners. Ik had niet gedacht dat je dan direct van 'kwaadwilligheid' beticht zou worden (wie of wat heb ik ermee om kwaadwillig te zijn??).
Ik had niet verwacht dat je in zo'n vredelievende hobby als vogelen binnen een paar reacties beledigd wordt alsof je een bedrieger bent en ergens misbruik van maakt (waarvan maak ik dan misbruik, Herman, WAARVAN? Van jouw kostbare tijd? Je kiest er toch echt zelf voor om te reageren...). Ik dacht dat Twitter voor de beledigingen was.

Ik bepaal zelf wel wat ik invoer (en élke ingevoerde waarneming is waardevol, Jeroen!) en dus ook wat ik niet invoer. Jullie voeren ook niet elke merel in de straat in.
Net zoals jullie zelf mogen bepalen of je wel of niet reageert op het forum.
Bedankt voor de bijval, Maarten en Jan Hein.

Met vriendelijke groeten,
Thijs de Groot


Vriendelijke groeten,
Thijs de Groot

/ (seen only)

HPM

Citaat van: IJsvogelaar op oktober 27, 2017, 11:49:46 AM
...
Ik had niet verwacht dat je in zo'n vredelievende hobby als vogelen binnen een paar reacties beledigd wordt alsof je een bedrieger bent en ergens misbruik van maakt (waarvan maak ik dan misbruik, Herman, WAARVAN? ...

Ik heb hier geen beledigingen gelezen. Behalve dan jouw suggestie dat hier beledigd zou worden.
Ik heb 'mijn kostbare vrije tijd' hier alleen gebruikt om te zeggen dat ik het raar vind dat jij tijd van anderen vraagt en dan als dank zegt dat je geen tijd hebt om de waarneming in te voeren.

Overigens zijn er wél mensen die elke Merel in de straat invoeren. Het zou heel nuttig zijn als iedereen dat zou doen maar ik neem het niemand kwalijk als hij dat niet doet.
Herman van der Meer

jeroen vinke

Het ging me ook om de tip, en dat je beredenatie om ze niet in te voeren niet logisch was.

En selectieve invoer is daadwerkelijk minder nuttig. Als niemand meer de 'merel in de straat' gaat invoeren, maar wel elke bijzonderheid dan komt er wel degelijk een scheef beeld.
Wat ik inderdaad niet doe is dezelfde merel elke dag invoeren...

Wat ik zelf nuttig vind is dat ik in de gebieden waar ik kom de diversiteit te kunnen zien.

Verder heb ik natuurlijk geen problemen met jou
Met vriendelijke groet,

Jeroen Vinke

Frank van de Putte

@Thijs; Herman (HPM) is die oude immer sjagerijnige oom die je in elke familie wel kunt tegenkomen.

Dat zijn lastige figuren, gewoon niet mee in discussie gaan is meestal het beste ;)
Groetjes,

Frank van de Putte

HPM

Citaat van: Frank van de Putte op oktober 27, 2017, 20:06:14 PM

@Thijs; Herman (HPM) is die oude immer sjagerijnige oom die je in elke familie wel kunt tegenkomen.
...

In mijn familie niet hoor. Wij hebben een heel gezellige familie.
Herman van der Meer

laatvlieger

Citaat van: HPM op oktober 27, 2017, 20:17:11 PM
Citaat van: Frank van de Putte op oktober 27, 2017, 20:06:14 PM

@Thijs; Herman (HPM) is die oude immer sjagerijnige oom die je in elke familie wel kunt tegenkomen.
...

In mijn familie niet hoor. Wij hebben een heel gezellige familie.
Dat spreekt de opmerking van Frank ook niet tegen ...  ;)
(sorry kon het niet laten die in te koppen, verder wil ik ook wel een lans voor Herman breken, het is gewoon jammer als je wel een vraag stelt op het forum en als mensen je dan helpen, dat je dan daar niet ook even een waarneming van invoert. KLeine moeite en een leuk bedankje voor de mensen die je op het forum hebben geholpen)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/