uitwerpselen vos?

Gestart door Imperator, december 27, 2007, 16:33:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Imperator

Zijn dit mogelijk uitwerpselen van een vos? Lagen boven op een molshoop.
vriendelijke groet,

Trees

Pim

Mijn inziens niet, ik mis puntje en vind ze te gladjes.
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

Imperator

#2
CiteerMijn inziens niet, ik mis puntje en vind ze te gladjes.
Bedankt. Ja daar heb je inderdaad gelijk in, Pim.

Iemand een ander idee? Misschien omdat ze zo 'gladjes'zijn wel van homo sapiens. Dat verwachtte ik niet direcht in dit gebiedje, maar er zijn arbeiders aan het werk geweest.
vriendelijke groet,

Trees

grutto

Inderdaad glad maar een vos eet ook wel eens wat anders en daarom ziet dat er ook wel eens anders uit.
Tevens is dit wel vers zo als het lijkt.

Ik zou de optie vos dus nog niet zo aan de kant zetten.


Groet,

Doublet


Groet
Tjeerd

Imperator

CiteerInderdaad glad maar een vos eet ook wel eens wat anders en daarom ziet dat er ook wel eens anders uit.
Tevens is dit wel vers zo als het lijkt.

Ik zou de optie vos dus nog niet zo aan de kant zetten.


Groet,

Doublet
Ben nog wat verder gaan zoeken:

Ik lees in de diersporengids dat ze zwart tot grijs kunnen zijn, 8-10 cm lang en ca 2 cm dik en een kant eindigt in een schroefvormige punt. Aan het meest rechtse drolletje meen ik dit aan de bovenkant te zien.  
Ook pleit voor vos dat ze op een molshoop lagen (een hoger plekje) dat de vos schijnt te doen zodat ze als vlag kunnen dienen. IK had er dus even aan kunnen ruiken, dan had ik t meteen geweten.   :mellow:  
vriendelijke groet,

Trees

meike

Ik denk vos. Ook een typische plek om die duidelijk wat hoger te droppen. Even een snufje nemen.... als ie vers is ruik je meteen het roofdier! Deze ziet er niet vers uit, dus zal weinig geur meer hebben. Vossedrollen kunnen soms bijna wit uitslaan als de producent bv denneappels heeft gegeten, bijna blauw als ie van bosbessen heeft gesnoept.

meike

Lazen we wrsch. op hetzelfde moment.....dezelfde gids misschien wel!

Imperator

Bedankt, Tjeerd en Meike. Dan voer ik t toch in als vossenspoor. Mocht t niet goed zijn, dan krijg ik wel commentaar.
vriendelijke groet,

Trees