Deze kan ik even niet plaatsen. -> staartveer parkeend

Gestart door OJGoreng, oktober 15, 2017, 01:19:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

OJGoreng

Hoi,
Eerder vandaag (nou ja, gisteren) vond ik deze. Onderweg naar huis is het ding kennelijk uit mijn zak gevallen, want daar trof ik hem niet meer aan. Scherpere foto's heb ik dus niet, en exacte maten al helemaal niet; lengte is in elk geval in de orde van een centimeter of vijf.

Op de één of andere manier kan ik hier helemaal niets mee; in de eerste plaats zit ik niet genoeg in de herkenning van individuele veren om het ding alleen al in de juiste veerpartij te kunnen plaatsen. Ter plaatse algemene bruingevlekte vogels die groot genoeg zijn om veren van dit formaat te hebben zijn (wilde/park/krak-)eend, fazant, buizerd, torenvalk en jonge grote meeuwen, maar niets wat ik van die soorten op featherbase tegenkom lijkt hier enigszins op. Het oppervlak van de veer voelde opvallend zacht, als de slagpennen van een uil; ransuil jaagt hier op zich geregeld, maar met een uil kan ik deze veer ook niet rijmen. Feitelijk heb ik dus geen flauw idee. Iemand anders wel? Bij voorbaat dank voor behulpzame suggesties!


Het betreft deze waarneming
https://adam.waarneming.nl/waarneming/view/145014309
Vogel onbekend - Aves indet. gezien op 2017-10-14 Amsterdam - Science Park
Foto's:


Met vriendelijke groet, Zainal

keesschreven

Vriendelijke groeten,
Kees Schreven
Admin Vogels - Schedels en veren