dolfijn-achtige in Frankrijk

Gestart door corten hub, oktober 14, 2017, 21:05:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

corten hub

Op de kust in Normandie zuidelijk van Dieppe deze aangespoelde ??? gevonden. Afmeting ruim 2 meter.

corten hub


Hans Verdaat

waarneming ook al ingevoerd op Observation.org?
Graag met deze foto's erbij als Dolfijn onbekend.
Mvg, Hans

Merel

Lijkt me overigens een Tuimelaar..?
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

Rob Koelman

Citaat van: Merel op oktober 17, 2017, 22:05:13 PMLijkt me overigens een Tuimelaar..?

Want?

Herken er zelf geen duidelijke soort in. Afmetingen daarnaast slechts 'ruim 2 meter'...
Met vriendelijke groet, Rob

Oenanthe

Ik vind kadavers altijd al lastig determineren maar zie ik nu goed dat uit de bek van dit beest de restanten van nog een kadaver steken?
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Rob Koelman

Citaat van: Oenanthe op oktober 19, 2017, 11:36:36 AMIk vind kadavers altijd al lastig determineren maar zie ik nu goed dat uit de bek van dit beest de restanten van nog een kadaver steken?

Wat je ziet zijn de kaakbeenderen (zowel boven- als onderkaak). De huid en het vlees van de snuit zijn naar achteren weggetrokken. Je kunt dus wel zien dat dit een 'langsnuitige soort' is.
Met vriendelijke groet, Rob

Merel

Citaat van: Rob Koelman op oktober 19, 2017, 00:18:37 AM
Citaat van: Merel op oktober 17, 2017, 22:05:13 PMLijkt me overigens een Tuimelaar..?

Want?

Herken er zelf geen duidelijke soort in. Afmetingen daarnaast slechts 'ruim 2 meter'...

Kopvorm; beetje bulky verschijning; kleur, voor zover daar in deze mate van verrotting nog vanuit gegaan kan worden. Niet elke Tuimelaar is 4 meter lang. Er bestaan ook jonge dieren en die zijn minder groot.
Ik snap wel dat de waarneming niet met zekerheid op Tuimelaar kan. Maar dat is wel mijn eerste ingeving. :duim:
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer