Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 76 77 [78]   Omlaag

Auteur Topic: Wensen voor Waarneming.nl (Nieuwe versie)  (gelezen 155283 keer)

Julian

• Admins
    • BirdBlog.org
Re: Wensen voor Waarneming.nl (Nieuwe versie)
« Reactie #2310 Gepost op: maart 02, 2021, 21:41:00 pm »

Voor gericht 'kilometerhokken vullen' zou een pointer die aangeeft waar je op dat moment bent erg handig zijn in dit scherm (scheelt veel huiswerk vooraf en dat maakt het ook een nuttige tool voor in het veld):
https://waarneming.nl/users/3121/map/?start_date=2020-01-01&interval=157680000&end_date=2021-03-02&map_type=grid1k&species_group=&species=387

Douwe de Boer

• Member
« Reactie #2311 Gepost op: maart 04, 2021, 15:38:03 pm »

In de export file van zowel de nieuwe site op waarneming.nl als observation.org wordt de samenstelling van de groep genegeerd. In de export file van de oude site worden de waarnemingen opgesplitst in het aantal leden van een groep en is de specificatie per lid van de groep correct. In de export file van de nieuwe site gaat al die informatie verloren en wordt slechts één entry getoond met de algemene kenmerken van de waarneming. Gegevens over de andere leden van de groep (zoals bv adult, tweede winter, man, vrouw of juv) gaan verloren.

Als ik bv de waarneming https://waarneming.nl/observation/113925789/ neem waar ik 5 nonnetjes heb gezien en waar een groepsspecificatie is opgenomen van 3 mannetjes en 2 vrouwtjes, dan wordt dat in de oude csv exportfile (bv onder world.observation.org) weergegeven in drie onafhankelijke rijen 1 rij met algemene gegevens van de waarneming (5 nonnetjes) en de volgende rij 3 mannetjes met bijbehorende gegevens en de laatste rij de informatie over de vrouwtjes. In de nieuwe exportfile is alleen de informatie uit de eerste rij van de oude export csv file aanwezig. Het lijkt mij dus dat het technisch heel goed mogelijk is, maar ontbreekt in de nieuwe export file.

Met vriendelijke groet,

Douwe de Boer

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #2312 Gepost op: maart 04, 2021, 15:40:01 pm »

Douwe, ja die mist zeker. De oplossing op de oude site is ook niet optimaal.
ik zou graag een oplossing zien hoe dit op 1 rij te krijgen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Douwe de Boer

• Member
« Reactie #2313 Gepost op: maart 04, 2021, 15:46:34 pm »

Douwe, ja die mist zeker. De oplossing op de oude site is ook niet optimaal.
ik zou graag een oplossing zien hoe dit op 1 rij te krijgen
Beste Hisko,

Naar mijn mening is de eerste rij niet nodig (ik verwijder die ook altijd), maar als een groep bv drie leden bevat (bv man, vrouw en juveniel) is er toch niets op tegen om die dan te verdelen over drie rijen alsof het drie onafhankelijke waarnemingen op hetzelfde moment zijn van een mannetje een vrouwtje en een juveniel. Als je die informatie in een rij probeert te stoppen dan levert dat alleen maar problemen op met conversies naar een ander format.

Met vriendelijke groet,

Douwe de Boer
Pagina's: 1 ... 76 77 [78]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.05 seconden met 20 queries.