Hoofdmenu

"Plant onbekend"

Gestart door Rien Ondersteijn, september 25, 2017, 18:57:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rien Ondersteijn

Ik snuffel nogal eens op de soortgroep "Plant Onbekend" om daar te proberen een naam aan te geven [vooral ter leringhe ende vermaeck].
Nou gebeurt het nogal eens dat door sommige Admins daar het fiat 'goedgekeurd' aan wordt gegeven...
Ik ben daar hooglijk verbaasd over en vraag jullie mening erover.
Hoe kan een onbenoemde/onbekende plant worden goedgekeurd ? Daarmee blijft er eigenlijk geen enkele motivatie over om nog verder hieraan een naam te geven,vooral door de inbrenger,de waarnemer dus.Hij is immers al goedgekeurd ! !
Hierbij dus de oproep/verzoek aan de Admins om ' Plant Onbekend' ook de status 'onbekend' te laten...[scheelt trouwens nog tijd ook...] zodat de waarnemer weet : 'ik moet nog achter die naam van die plant aan'.

Dank voor jullie aandacht en je eventuele mening.
Groene groe[n]tjes.Rien.

nielseimers

Dag Rien,

Door een waarneming goed te keuren is de waarneming afgehandeld en blijft hij niet eindeloos bij de nog te beoordelen waarnemingen staan. Het zou in het geval van "Plant onbekend" waarnemingen echter beter zijn om de waarneming op "(nog) niet te beoordelen" te zetten. Dit komt in feite op hetzelfde neer (de waarneming is afgehandeld en hoeft niet meer naar gekeken te worden), maar op deze manier krijgt de waarnemer geen feedback over zijn waarneming.

Ik zal binnenkort eens de "Plant onbekend" waarnemingen langslopen en anders afhandelen. Indien de waarneming niet te beoordelen is, zal ik de waarnemer hiervan op de hoogte stellen, zodat de waarnemer zelf kan beoordelen of hij/zij het de moeite vindt om desbetreffende plant opnieuw te bezoeken voor aanvullende foto's.

Overigens klopt het goedkeuren van Plant onbekend wel, het is een plant en geen mos of alg of paddenstoel.

Met florisante groeten,
Niels  :micro: