Wat voor plant is dit? => Cardamine (pratensis?)

Gestart door Rayan Majoor, september 26, 2017, 08:23:37 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/144449999
Plant onbekend - Plantae indet. gezien op 2017-07-01 Barneveld - Centrum
Foto's:

bij voorbaat dank Rayan Majoor
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Pieter Stolwijk

Vr. groet, Pieter Stolwijk

Floristische Werkgroep Twente

ejslootweg

had dezelfde gedachte als Pieter. Een wat vreemd uitgevallen pinksterbloem bijvoorbeeld.

Erik
groeten, Erik

Rayan Majoor

Bedankt voor de reacties! Nog altijd groeien de hetzelfde uitziende plantjes op dezelfde plek in de tuin en ik heb in de tuin nog nooit pinksterbloem zien bloeien. Toch lijkt het er inderdaad wel op en ik heb er een rups op gevonden die van kruisbloemigen leeft, dus wat dat betreft klopt dat ook wel. Ik zal vanmiddag er vanmiddag verder naar kijken en de waarneming aanpassen.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rien Ondersteijn

Als Pinksterbloem het hele jaar half of meer onder de planten staat dan zal ie niet bloeien.
Tevens houdt hij van vochtige rijke grond.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Rayan Majoor

Op zich staan de plantjes die mij allemaal dezelfde soort zijn op vrij onbegroeide grond, op hier en daar eentje na die tussen een plantje in groeit dat voornamelijk in de breedte groeit. Vochtig is het wel, heel rijke grond volgens mij niet... maar ondanks dat allemaal denk ik wel dat jullie gelijk hebben met pinksterbloem of één van z'n familieleden. Ik zal, wanneer ik er de tijd voor heb, ook de waarneming invoeren van hoe de plantjes er nu uitzien.
Mvg Rayan Majoor

Rien Ondersteijn

:duim: En mochten ze toch gaan bloeien : foto's welkom.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor