Welk insect is dit?

Gestart door Meijerink, september 24, 2017, 11:03:05 AM

Vorige topic - Volgende topic

Meijerink

Kwam gisteravond op licht.
Kan het een vlindercicade zijn?

Groet, Jan

KoenVerhoogt

Mits in Nederland lijkt me dit Drepanepteryx phalaenoides
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

Meijerink

Bedankt Koen.
Dat moet hem zijn, als er verder geen soort is die er op lijkt.

Groeten, Jan

Arp

Was het nou wel of niet in Nederland dan?

Het zou aardig zijn als je de waarneming ook invoert op waarneming.nl, waarnemingen.be of observation.org
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Meijerink

Ja, in Nederland, in de nachtvlinder lichtval bij mijn huis.

Invoeren in Insecten (overig) lukt niet. Ik krijg steeds de melding "Please enter the missing fields" terwijl ik niet zie welke velden ik nog meer in zou moeten vullen.
Bij nachtvlinders en vogels heb ik dat probleem nooit gehad.

Groeten, Jan

Arp

Alle verplichte velden zijn voorzien van een rood uitroeptekentje bij de titel van het veld, dus die zijn makkelijk te vinden. Het zijn er maar weinig (datum, gebied, soortgroep, soortnaam en aantal).

Als er wat ontbreekt in een tekstinvoerveld wordt dat aangegeven met een rode achtergrond in het betreffende veld.

Het meest waarschijnlijke zou naar mijn ervaring zijn dat het veld voor de soortnaam na klikken op [OK] misschien leeg blijft. Dat gebeurt vaak als je de soortnaam in het invoerboxje "plakt" en dan zo laat staan. Er gaat dan regelmatig wat fout met spaties of uitbreidingen op de naam of iets dergelijks. Je kunt na het "inplakken" van de naam het beste altijd alsnog de naam aanklikken die in het "rolmenu" onder het invoerveld wordt aangeboden.
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Meijerink

Ja, dat was het probleem. Het plakken van de soortnaam werkte niet. Het "rolmenu" verschijnt wel als je de naam intoetst.
Ik heb de waarneming nu dus ingevoerd op Insecten (overig).
Bedankt voor de tip.

Groeten, Jan

Arp

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)