Vraag over levenslijst en toplijst soorten

Gestart door joostverhoeven, mei 03, 2012, 12:17:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

joostverhoeven

In mijn levenslijst welke ik  via mijn waarneming.nl kan bereiken sta ik op 349 vogels (excl. exoten) als ik kijk naar het lijstje in de toplijstsoorten heb ik het aantal 347.
Weet iemand hoe dit komt?

gr.
Joost
Groeten,

Joost Verhoeven

Have

#1
De kwikstaarten.
De toplijst soorten werkt niet volgens de "lokale soortenlijst". Als je bij je eigen levenslijst deze optie wel aanvinkt, wordt het verschil veroorzaakt door de kwikstaarten (Noordse / Rouw).
Zie http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=171736.0

Groet,
Helena

joostverhoeven

Groeten,

Joost Verhoeven

wallander

Ik heb dat aan/uitvinken geprobeerd doch blijf met hetzelfde verschil zitten. In mijn levenslijst en bij de statistieken in mijn profiel heb ik 1 soort meer dan als ik bij overzicht "Toplijst soorten" ga kijken, wat kan daar de oorzaak van zijn?

hiskodevries

de levenslijst klopt echt wel, maar je zult zelf op zoek moeten, in de levenslijst zitten zoveel opties die soorten kunnen toevoegen/uitsluiten
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

OlivierO

Citaat van: hiskodevries op september 08, 2017, 08:53:08 AM
de levenslijst klopt echt wel, maar je zult zelf op zoek moeten, in de levenslijst zitten zoveel opties die soorten kunnen toevoegen/uitsluiten

Als je in toplijst soorten een bepaald aantal weergeeft en vervolgens op je naam klikt om die soorten te bekijken, dan komt daar (bij Wallander) een ander getal te staan dan het getal dat weergegeven wordt in de toplijst soorten. Dat is dus gewoon fout en slaag ook helemaal nergens op natuurlijk ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Julian

Citaat van: wallander op september 07, 2017, 20:37:20 PM
Ik heb dat aan/uitvinken geprobeerd doch blijf met hetzelfde verschil zitten. In mijn levenslijst en bij de statistieken in mijn profiel heb ik 1 soort meer dan als ik bij overzicht "Toplijst soorten" ga kijken, wat kan daar de oorzaak van zijn?

Bij een waarneming die is "afgekeurd" omdat admin en waarnemer er samen niet uitkomen telt de desbetreffende soort volgens mij nog wel mee voor je persoonlijke levenslijst. De waarnemer houdt zo z'n eigen lijst mét die soort waarvan hij overtuigd is dat 'ie er op zou moeten staan maar de waarneming doet niet mee met de statistieken en toplijsten.

Kan dat het zijn?

wallander

Voila, mijn soortenlijst: https://waarnemingen.be/user/lifelist/97823

273 (lokale soortenlijst aan/uit, geen verschil), doch in toplijst soorten heb ik 272?

ps: nooit een "afgekeurde" wnm gehad

Douwe van der Ploeg

Volgens mij moet je kijken bij je waarneming van Iberische Tjiftjaf, die kan ik iig niet zien en staat misschien op In Behandeling?
Douwe van der Ploeg

Julian

Er staat een aantal "vervaagde" soorten in je levenslijst. Bij soorten waarvan je tenminste eenmaal een waarneming handmatig hebt vervaagd (door embargodatum?) zal de inhoud van de cellen met datums voor anderen niet te zien zijn (dat blijft zo; ook wanneer je waarnemingen van die soort invoert zonder een vervaging).
Misschien zijn van één soort al je waarnemingen vervaagd?