Nou ja, het zou mooi zijn als Nederland onderdeel zou worden van normaal trekgedrag. Dat je dan in mei en in november bultruggen kunt zien. Laten we het hopen (alleen kun je jammer genoeg geen statistiek bedrijven op één uitzonderingsgeval)
Het zou in ieder geval leuk zijn als hij vaker terugkwam.
Ik vraag me weleens af... Zal het dier niet veel vaker voorbij komen? De zee is onmetelijk groot en omdat hij door de KNMR gezien was dicht onder de kust gingen er mensen op de pier kijken. Zij wisten dat hij er was. Maar wat als hij er nu ook is maar niemand heeft hem nog gezien. Als hij aan het breachen is kun je hem niet missen :grin: maar als hij gewoon een kilometer uit de kust vandaan voorbij zwemt moet je hem al net zien.
In de dagen dat wij hem zagen bij IJmuiden is hij ook bij Petten in de buurt gezien. Het dier kan dus behoorlijke afstanden afleggen in korte tijd. Vlakbij de kust, zoals tussen de pieren, zal het dier zeker gezien worden maar daar buiten vraag ik het mij af.
Bij IJmuiden leek het alsof hij die omgeving erg goed kende. Op de dag dat wij er waren zwom hij in de kom van de Zuidpier alsof hij dat al veel vaker had gedaan. Hij wist ook precies tot hoever hij kon gaan. Ik denk dat hij vaker in de nederlandse wateren is dan wij denken. We moeten hem maar net zien....