Hoofdmenu

Een pop en een nimf?

Gestart door michiel k, december 13, 2007, 22:03:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

michiel k

Deze twee foto's heb ik al een tijdje, maar ik heb nog niets gevonden dat er echt op lijkt. Wie helpt?
Michiel van Kerkvoorde

michiel k

En nummer twee.
Michiel van Kerkvoorde

thijsdegraaf

#2
De eerst is een pop van een lieveheersbeestje. Ik ken ze niet allemaal, maar ik denk van een Veelkleurig aziatisch lieveheersbeestje Harmonia axyridis. Aan de voorkant moeten dan borstels te zien zijn.
Groet,
Thijs

javanerkelens

Gelukkig ....thijs heeft de eerste al mooi opgelost, want van LHB 'tjes krijg ik altijd de kriebels om die te determineren.
En de tweede is waarschijnlijk een cicade en dan gok ik op :
Cicadellidae
Empoasca sp.

Groetjes Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

Arp

#4
Citeer... ik denk van een Veelkleurig aziatisch lieveheersbeestje Harmonia axyridis. Aan de voorkant moeten dan borstels te zien zijn.
Ja maar, die zie je toch Thijs?!  :whistle:

Ik ga nu weer van Kees op m'n flikker krijgen, en hij heeft principieel wel gelijk dat je het eigenlijk niet van foto moet proberen met die poppen, maar als ik hier een naam aan zou moeten plakken, dan zou ik er vanwege de vorm van de borstels op het afgestrropte huidje aan de voorkant eerder 7-stip (Coccinella septempunctata) van maken dan HarAxy.

Maar gelukkig hoef ik er geen naam op te plakken :angel:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

#5
Dag Arp
Ik twijfelde ook een beetje (tussen die twee), zoals je misschien al uit mijn woorden kon opmaken. Ik vind die borstels hier niet echt duidelijk te zien. Je zal dus wel gelijk hebben.
Ik heb toevallig vandaag via stippen je pissenbeddensite bewonderd. Het begin ziet er veelbelovend uit. :duim:
Waarom zet je hem trouwens niet bij je naam? Of wacht je tot hij af is?

Groet,
Thijs

Arp

CiteerIk heb toevallig vandaag via stippen je pissenbeddensite bewonderd.
Jeetje, hoe kom je daar nou weer terecht  :o

Ik ben nog noest aan het sleutelen met hoe ik het hebben wil, ook veel historische info en mooie oude tekeningen uit klassieke literatuur enzo maar weet nog niet zeker hoe ik dat het leukst/mooist onder kan/wil brengen ... eerst beslissen, dan bouwen. En idd, ik had een beetje gehoopt dat het nog even een "geheim hoekje" zou zijn totdattie afferder is  :gap:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

#7
Sorry, maar het is de schuld van Kees van der Krieke. Want die heeft hem bij zijn links gezet. Ik vrees voor je dat de andere bekenden van waarneming er ook wel snel zullen verschijnen.  :rolleyes:
Maar ik vind het leuk om je vorderingen te volgen.
Ik zal nog even wachten met een linkje op mijn site.

Groet,
Thijs

Arp

CiteerSorry, maar het is de schuld van Kees van der Krieke.
Wat?!! De snoodaard!!  :grin:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Stippen

Het was slechts om Arp een beetje aan te moedigen,
maar niet meer nodig aangezien hij beloofd heeft voor 1 januari alle soorten online te hebben...
Groet,
Kees van der Krieke | stippen.nl

thijsdegraaf

#10
Daar houden we hem aan! :grin:

Groet,
Thijs

Arp

Citeeraangezien hij beloofd heeft voor 1 januari alle soorten online te hebben...
Uhmmm, volgens mij was het meer iets van de strekking "Mijn streefdatum is om voor 1 januari in elk geval alle soorten waar ik beelden bij heb (een stuk of 20) dan on-line te hebben. - maar goed  -_-  Het aantal soorten zal eerder richting 30 gaan, maar ik ga niet door het stof kruipen als het een weekje later wordt  :whistle:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

michiel k

Bedankt voor jullie antwoorden op en (vooral) n.a.v. mijn vraag.  ^_^  
Michiel van Kerkvoorde