10 verse paddestoelen

Gestart door Cees Veenema, december 14, 2005, 19:45:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

Groet,

Cees

Corryabbink

Arno heb jij dat boek gekocht?
En voegt het iets toe of is het zoals met de meeste naamlijsten een droge opsomming van soorten?

:rolleyes: Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

Ik heb het boek inderdaad gekocht. En voegt het iets toe? Van alle soorten is een korte beschrijven, geen foto's. Bij de meeste wordt wel kort beschreven wat de verschillen zijn met soorten die er  op lijken. Er staat ook iets in over het gedeelte waar ze het meeste voorkomen, op wat voor hout of grond ze voorkomen etc. Maar dit verschilt per soort. Het is geen diepgaande informatie, maar je hebt wel de belangrijkste info over alle soorten.

Heb ook de hele serie van Neerlandica bestelt (serie van 6 boeken). Hoop deze binnenkort binnen te krijgen. Deze zijn nog beperkt leverbaar, vandaar dat ik ze maar meteen allemaal bestelt heb. Ben erg benieuwd.
En ben ook maar meteen lid geworden van NVM. Als we dan toch bezig zijn. :rolleyes:  

Elachista

Wat een enthousiasme! Van zulke mensen moet je het hebben  :duim:  
Groet,
Tymo

Cees Veenema

CiteerWat een enthousiasme! Van zulke mensen moet je het hebben  :duim:
Ik denk dat je zware concurrentie krijgt van Arno.
Cees
Groet,

Cees

Arno van Stipdonk

Nee hoor! Hopelijk een beetje hulp. Maar ik weet nog lang niet zoveel als Tymo. Maakt ook niet uit, ik heb alle tijd. Vind het wel ontzettend leuk om er meer over te leren.
Het paddestoelenvirus heeft me aardig te pakken geloof ik.

Elachista

Kan 't schelen, beter meer kenners dan minder kenners - mycologie mag ook wel eens aangemoedigd worden  ^_^  
Groet,
Tymo

Corryabbink

#67
Hallo Arno,

Je hebt je draai gevonden. Proficiat. Het is altijd goed als je weet wat je wilt ontdekken en beter 1 hobby goed dan van alles een beetje.
Inderdaad je hebt alle tijd nog dan komt de rest ook wel  :lol:
Ik heb het boek ook maar besteld voor het weer uitverkocht is.
Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

CiteerIk heb het boek ook maar besteld voor het weer uitverkocht is.
Is wel een nadeel dat alle boeken van paddestoelen uitverkocht zijn. Misschien is de mycologie toch populairder dan we denken.
Daarom heb ik die serie van Neerlandia ook maar meteen helemaal bestelt. Die is nog maar beperkt leverbaar.

Bij Naturalis krijg je de boeken overigens wel snel thuis en je hoeft pas achteraf te betalen.  

Corryabbink

Hallo Arno,

De gele bijbel was ook alweer uitverkocht maar kon waarschijnlijk nog besteld worden.

:lol: Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Arno van Stipdonk

Had ik maar niks gezegd! <_<  

feel4nature

snik....ik kan al die boeken nu ff niet betalen....wil er iemand mijn suikeroompje worden? :D  
natuurlijk met groet, Ali.

Cees Veenema

Citeersnik....ik kan al die boeken nu ff niet betalen....wil er iemand mijn suikeroompje worden? :D
Of een suikeropaatje ?
Cees
Groet,

Cees

laatvlieger

omaatje zou ik ook niet erg vinden..

maar die gele bijbel is waarschijnlijk ook wel rechtstreeks bij de NMV te bestellen?  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Elachista

Groet,
Tymo

Cees Veenema

Citeeromaatje zou ik ook niet erg vinden..

maar die gele bijbel is waarschijnlijk ook wel rechtstreeks bij de NMV te bestellen?
Wie heeft het Paddestoelenbijverschijnselvirus overgebracht op de vogelaars ?
Bij mijn weten zijn er geen wintertrekpaddestoelen.
Cees
Groet,

Cees