Welke kakkerlak kan dit zijn? Extremadura

Gestart door vanmiddelkoop, augustus 23, 2017, 16:09:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

vanmiddelkoop

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/143169172
Kakkerlak onbekend - Blattaria indet. gezien op 2017-04-25 Spain - Candelario
Foto's:






bij voorbaat dank Betty van Middelkoop

Arp

Is deze bij mij per ongeluk? 

Op habitus denk ik meteen aan een Loboptera (nimf?), maar de gebruikelijke kandidaten (decipiens en canariensis) hebben voor zover ik weet niet die witte band op de kop. Maar Iberiƫ kent nog een paar soorten meer (9?) waar je nooit foto's van ziet. Ik zal de revisie voor Iberiƫ van Prof. Dr. Bohn eens bij hem opvragen...

Andere optie is Phyllodromica misschien ... met tientallen soorten waar ik niks van weet ...  :rolleyes:

Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

vanmiddelkoop

Ha Arp,

Nee, ik had hem niet meegenomen.
Ik zet hem voorlopig dan op Decipiens(onzeker) en als je wat weet weet hoor ik het graag.
Ik vond van Decipiens een afbeelding met een witte band op google,maar of dat klopt??????

Hart. gr Betty

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

vanmiddelkoop

O Arp,
Ik had hem WEL mee genomen en hij is dus bij jou!!!!

arpwifi

Dan ga ik 'm als ik thuis ben opgraven - kan ik in elk geval kijken of we bij Loboptera of Phylodromica moeten zoeken ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]


Douwe van der Ploeg

Begrijp ik nou dat jij alle beestjes die mensen voor jou meeslepen gewoonweg een begravenis geeft in de tuin?  ;D
Douwe van der Ploeg

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]