Steenarend slaat auerhoen

Gestart door Geert-Jan Kroon, december 06, 2007, 11:06:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

Sjouke Scholten

Zo hé, dat is zeker spectaculair!!!

Wat een beesten die Auerhoenen
Met Vriendelijke Groeten,

Sjouke Scholten
Bakkeveen




Leon Olsthoorn

Geweldig hoe die beesten voor elkaar opkomen
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

apache007

impressive! mooie beelden zeg!  :blink:  
mvg,
Niels


VWG De Hop

If I could hear the greatest sound
the silence of forest in the early morning
just interrupted and up valued by the lonely call of a bird I would answer

Ted van der Knaap

...mooi filmpje..  ..alleen jammer dat mijn Noors niet verder komt dan knackebröd (of is dat Zweeds  :lol: )
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

gerdwichers8

Dat ene Auerhoen neemt het niet op voor zijn rivaal maar zit zo barstens vol met hormonen dat ie mogelijk een mens nog zou aanvallen.
Die verdedigt gewoon 'zijn' lek. Grillige speling van het lot en die helling doet m vervolgens zelf onder de arend terecht komen.
Een jachtgeweer vrezen ze wel want buiten de broedtijd zie je in 9 van de 10 gevallen slechts vluchtende vogels.

BramtK

Denk ik ook Gerd! Voor elkaar opnemen.. Ik denk het niet.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

egilio

Ik vraag me af in hoeverre dit niet in scene is gezet.
De arend komt uit de richting van de cameraman en vlak op de achtergrond ligt schijnbaar een redelijk drukke weg aangezien en verschillende keren auto's langsrijden.

Of is het normaal voor Auerhoen in Scandinavie om vlak langs de weg een lek te hebben en voor steenarenden om daar te jagen?
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]

Thijs Fijen

En de presentator hoorde je niet erg enthousiast praten/roepen/schreeuwen.. Terwijl iedere vogelliefhebber zo ongeveer met zijn mond openvalt en roept oh wat mooi oh wat mooi, en als je dan ook nog cameraman bent dan zou je em helemaal flippen..

Maar dan toch, wat een actie!! Die vleugels die je tegen elkaar hoort klappen, wat een kracht moet daar achter zitten.

Thijs
Thijs Fijen

Thijs Fijen

Oh nu hoor ik dat de verteller niet degene was die het heeft opgenomen.
Thijs Fijen

arie-willem van der wal

die ene die het (opneemt??) die gaat er opaf maar waar is de andere? ligt die dood op de grond? :blink:  
Groeten Arie-Willem van der Wal(15), Oud Alblas
telpost Kinderdijk/Nieuw-Lekkerland

teunvankessel

Ja, wat een sukkel die andere Auerhoen wordt hij zelf ook gepakt :lol:  
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

gerdwichers8

Die auto's zie ik niet. Zal de vogel die op de achtergrond langsvliegt wel zijn .

Geert-Jan Kroon

CiteerIk vraag me af in hoeverre dit niet in scene is gezet.
De arend komt uit de richting van de cameraman en vlak op de achtergrond ligt schijnbaar een redelijk drukke weg aangezien en verschillende keren auto's langsrijden.

Of is het normaal voor Auerhoen in Scandinavie om vlak langs de weg een lek te hebben en voor steenarenden om daar te jagen?
CiteerProoidieren: Kleine en middelgrote zoogdieren tot grootte van hertejong.
Tevens vogels tot grootte van auerhaan, en ook wel aas.

En die weg zie ik niet :huh:
Groet,

Geert-Jan Kroon

egilio

Nog eens gekeken. En ik heb vorige keer zitten slapen denk ik, zijn idd volgens mij vogels op de achtergrond en geen auto's. Foutje...

Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]

JanF

#15
CiteerDat ene Auerhoen neemt het niet op voor zijn rivaal maar zit zo barstens vol met hormonen dat ie mogelijk een mens nog zou aanvallen.
Die verdedigt gewoon 'zijn' lek. Grillige speling van het lot en die helling doet m vervolgens zelf onder de arend terecht komen.
Een jachtgeweer vrezen ze wel want buiten de broedtijd zie je in 9 van de 10 gevallen slechts vluchtende vogels.
Klopt helemaal.
Die ervaring heb ik ook met vechtende hanen in een kippenhok. Ga je er tussen staan dan heb je ze binnen no time allebei aan je benen hangen.
Als ze in een dergelijke " mood " zijn reageren ze op alles wat beweegt en dichtbij is.
Niet rationeel , dus moet wel met hormonen van doen hebben  :D  ( soms net mensen, die beesten :whistle: )

groeten, Jan
met vr. groeten
Jan van de Fliert

pinky111nl

CiteerDie ervaring heb ik ook met vechtende hanen in een kippenhok. Ga je er tussen staan dan heb je ze binnen no time allebei aan je benen hangen.
Als ze in een dergelijke " mood " zijn reageren ze op alles wat beweegt en dichtbij is.
En dat geldt niet alleen voor hanen. Bij honden werkt het net zo. Ik had eens een hond te logeren die niet met andere honden overweg kon. Tijdens een wandelingetje kwamen we dus een andere hond tegen en hij wilde hem zo graag pakken. Maar omdat ik toevallig in de weg stond, beet hij mij in mijn been...

Ze zijn dan idd zo opgefokt met adrenaline, dat ze datgene pakken wat binnen bereik is, ongeacht wat het is...

groetjes, Judith
Hoe meer ik weet, hoe meer ik besef hoe weinig ik weet

Rinie van Reenen

Citeerdie ene die het (opneemt??) die gaat er opaf maar waar is de andere? ligt die dood op de grond? :blink:
Zat ik me ook af te vragen ja. De camera draait helaas niet meer terug...
Groet, Rinie van Reenen

marcel123

#18
Leuk filmpje, maar het is niet duidelijk hoe het met de twee auerhanen afloopt.


Op een ander filmpje http://www.youtube.com/watch?v=JIyd04dwn7g&feature=player_embedded lijkt het dat die beestjes best wel tam kunnen zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=gbERteywU08

Dennis de Heer

Dit filmpje vond ik ook wel vermakelijk, http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/119885/  Auerhoen slaat ook auto's  ;)

met vriendelijke groet,
Dennis de Heer
Met vriendelijke groet,

Dennis de Heer