eendagsvlieg

Gestart door Geum rivale, augustus 10, 2017, 18:51:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geum rivale

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Het betreft deze waarneming:
https://waarneming.nl/waarneming/view/142659308
Eendagsvlieg onbekend - Ephemeroptera indet. gezien op 2017-07-11 Arnhem - Malburgen
Foto's:


Kees van Reenen

gbeersma

Ik verwacht niet dat de kwaliteit van de foto's goed genoeg is om het beestje een naam te kunnen geven.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

frankneijts

Gokje: Cloeon dipterum subimago wijfje..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Geum rivale

Inderdaad laat de kwaliteit te wensen over. Meer kon ik er in het donker met m'n compactcamera en zo'n tamelijk klein diertje niet van maken. Bedankt voor de suggestie, Frank. Dat ga ik invullen met "determinatie zeker" uit.
Is die Gewone tweevleugel de meest voorkomende haft?
Kees van Reenen

gardensafari

Ik vind de ogen nogal klein en erg donker voor C. dipterum, maar dat kan aan de kwaliteit van de foto liggen...
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

frankneijts

Citaat van: Geum rivale op augustus 11, 2017, 20:05:37 PM
Inderdaad laat de kwaliteit te wensen over. Meer kon ik er in het donker met m'n compactcamera en zo'n tamelijk klein diertje niet van maken. Bedankt voor de suggestie, Frank. Dat ga ik invullen met "determinatie zeker" uit.
Is die Gewone tweevleugel de meest voorkomende haft?

Denk t wel maar voor meer inzicht in verspreiding en talrijkheid van de NL haften zou ik even de entomologische tabel over die beestjes afwachten waar Daan (Drukker, admin) mee bezig is.
Citaat van: gardensafari op augustus 11, 2017, 21:50:49 PM

Ik vind de ogen nogal klein en erg donker voor C. dipterum, maar dat kan aan de kwaliteit van de foto liggen...

Het is, ongeacht de soort, een subimago wijfje, die hebben de kleinste/donkerste ogen. Maar ik ben ook niet 100% zeker van de soort hoor, daarvoor is de foto niet goed genoeg.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'