Gezocht bij Scarabaeidae en Glaphyridae.. Kom er niet uit. => Eulasia spec.

Gestart door Josee, augustus 05, 2017, 11:53:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Ze waren best talrijk aan de zuidwestkust van Turkije

Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/142445987
Kevers en Torren onbekend - Coleoptera indet. gezien op 2013-05-13 Turkey - Dalyan
Foto's:


bij voorbaat dank
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

arpwifi

Hmpff - ' k zou toch ook het eerst bij Eulasia zoeken - waarom heb je die af laten vallen ?
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Josee

 :-\ Heb Eulasia vittata meerdere keren goed bekeken en vond maar 2 foto's uit 2013 en 2016, terwijl deze in Turkije veelvuldig op mijn pad kwam. De strepen leken me veel geler en de antennes korter.... On line ook niet echt iets dat me overtuigde gevonden...

also darum  ;D

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

arpwifi

Behalve vittata is er nog een aantal andere van die dingen in de regio - pareyssei, wat verderop chrysopyga, oxypterus ... geen idee wat precies waar voorkomt en hoe je ze uit elkaar kunt houden ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Josee

E. pareyssei en arctos hebben groene hoofdjes... en ik zie er hier op Obs drie... al zoekend vind ik er door jouw tip > 40  :-\

tja... je moet wel heul errug geduldig en nieuwsgierig zijn om coleopteroloog te willen worden  :rolleye:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers