Heeft iemand al ervaring met de Minox Digital Camera Module?
Zie bijvoorbeeld http://abroverrekijkers.nl/
Ziet er veelbelovend uit, maar hoe zou het in de praktijk werken?!
Alex.
Ik betwijfel het. Ik weet dat dat ding van Zeiss van € 1500,- oid weinig kwalitatief is, dus ik vraag me af wat Minox dan voor € 375,- kan maken..
Maar op zich is het best een grappig ding, maar niet voor top kwaliteit.
En Theo wat moet je met al die pixels? Ik kan je 3mp camera's laten zien die betere foto's maken dan de gemiddelde 10mp (flut) camera van dit moment.. Pixels zijn echt niet heilig
Dat hoef je mij niet te vertellen, want ik werk al een tijdje met een DSLR en toplenzen van Zeiss, Sigma en Tamron en een DSLR koop je alles behalve op basis van MP

Maar 3 mp is wel een erg kleine resolutie voor goede foto's. Ik wil niet alleen bewijsplaatjes maken, maar mooie foto's die ik op redelijke grootte op internet kan zetten, waar ik iets van kan croppen, die ik kan uitprinten op wat groter formaat.
Ik word niet echt enthousiast van die foto's, die van de Reiger zijn nog aardig scherp, maar de vignettering is vreselijk en verder zijn het grauwe, fletse foto's die op teveel opgeblazen en naverscherpte foto's lijken. En ik neem aan dat ze de beste exemplaren hier hebben neergezet.