Zwarte Ooievaar met Kleuring

Gestart door lucknijnsberg, juli 31, 2017, 21:09:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

lucknijnsberg

Ik zou graag willen weten waar deze Zwarte ooievaar is geringd?
Code is Y0029
Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/142267342
Zwarte Ooievaar - Ciconia nigra gezien op 2017-07-31 Noordhollands Duinreservaat - Soeckebacker
Foto's:






bij voorbaat dank Luc Knijnsberg

Ted van der Knaap

Lijkt me een ELSA-ring, is  in te voeren in www.griel.nl, mits je weet uit welk land, bv NLA, BLB, DEW enz.
kun je de eerste foto/ring nog wat croppen?...   ...landafkorting staat overdwars naast de code
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

lucknijnsberg

Ik heb de code al is BLB en dus een Belg.
inmiddels ook gemeld op Griel.
De gegevens zijn nog niet binnen bij het Vogeltrekstation.
Groetjes Luc

Oenanthe

Er zijn problemen met het functioneren van GRIEL en daarom kan het wel even duren voor je meer informatie krijgt. Maar ze zullen erg blij zijn dat je de gegevens hebt doorgegeven. En de Belgen ook. Ik wist niet eens dat zij broedende zwarte ooievaars binnen de grenzen hebben. Dat zou bij ons nog eens een stunt zijn.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

frankmeer

Citaat van: Oenanthe op augustus 01, 2017, 09:00:16 AM
Ik wist niet eens dat zij broedende zwarte ooievaars binnen de grenzen hebben

Ja circa 100 broedpaar in de Ardennen en omgeving
Frank van der Meer

RWester

Niet mijn waarneming, maar ben benieuwd of de herkomst van deze Zwarte Ooievaar bekend is

Winterswijk, 4 september 2017
https://gelderland.waarneming.nl/waarneming/view/143650896
ring nr:FOHX aan andere poot metaalkleurig kleinere ring
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Cygnus

Citaat van: RWester op september 04, 2017, 13:43:15 PM
Niet mijn waarneming, maar ben benieuwd of de herkomst van deze Zwarte Ooievaar bekend is

Winterswijk, 4 september 2017
https://gelderland.waarneming.nl/waarneming/view/143650896
ring nr:FOHX aan andere poot metaalkleurig kleinere ring

Is een vogel uit Frankrijk
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema


lucknijnsberg

Ik heb iig nog steeds geen bericht gehad van Griel..... :'(

Rijswijk †

Er waren in juli problemen met Griel. Melding zou wel aankomen, maar reactie werd niet verstuurd. Zou in het najaar komen.....
Ik heb enige tijd later de melding gewoon opnieuw gedaan. Je zou verwachten dat er dan een bericht kwam "is al gemeld" , maar nee, kreeg meteen een reactie...
Kan natuurlijk ook zijn dat hier een ander probleem speelt (Belgie?), maar misschien gewoon nog een keer opvoeren en kijken wat er gebeurt?

Groet, Minke.
Groet, Minke.

Wim van Nee STORK

Beste vogelliefhebbers. Mooie waarneming van geringde zwarte ooievaar. Het klopt dat de ring een Belgische Elsa-ring is. Hij moet dus gemeld worden in GRIEL.  Formeel geldt een Elsa-ring niet als kleurring. Het ringen van ooievaars met Elsa ringen valt onder het reguliere ringen en niet onder kleurringprojecten. Dat betekent ook dat de ring in GRIEL gemeld moet worden als aluminium ring, wat natuurlijk heel vreemd lijkt omdat de ring van kunststof is. De zwarte kleur doet dus niet ter zake. Er wordt wereldwijd in veel landen gebruik gemaakt van Elsa-ringen voor verschillende soorten ooievaars en die Elsa-ringen zijn allemaal zwart. Wim van Nee STORK

Jeroen Nagtegaal

Wat betreft de tijd tussen melden en het ontvangen van het bericht, duurt dit enkele weken of maanden. Vanuit Nederland wordt er navraag gedaan in België. Dit proces kan vertraagd raken als de ringer bijvoorbeeld nog niet alle gegevens heeft aangeleverd bij de ringcentrale in Brussel.

Wat betreft het dubbel melden is die mogelijkheid er om iedere melder op de hoogte te brengen van de door hem afgelezen ring. Het zou immers zonde zijn als een melder na veel moeite een ring heeft afgelezen heeft, maar daar geen bericht van krijgt omdat een andere vogelaar de ring eerder op de dag ook heeft weten af te lezen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

lucknijnsberg

Daarom wacht ik het ook af.
Kreeg zaterdag een aalscholver terug gemeld van 2 maanden terug....
bleek geringd in Oostvaarder plassen als nestjong maar bleek  nog niet eerder door ringer te zijn ingevoerd
Groetjes Luc