gele vogel ( dood) wat te doen?

Gestart door Esther, juli 31, 2017, 08:45:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

Esther

Gisteravond vonden we een dode vogel in de tuin. Ik denk dat het een gele kwikstaart is. Nu weet ik eerlijk gezegd niet wat ik er mee moet doen en of mijn 'determinatie' juist is, ik weet eigenlijk helemaal niets van vogels. Bij het 'determineren zag ik wel dat als het goed is het om een rode lijst soort gaat. https://www.vogelbescherming.nl/ontdek-vogels/kennis-over-vogels/vogelgids/vogel/?vogel=50   Is het dan iets dat je moet melden bij bijv. de vogelbescherming? Maar ja voor het zelfde geld is mijn determinatie er helemaal naast.

migratorius

Het is een jonge Wielewaal. Tegen een raam gevlogen?
Misschien dat een museum (bv. Naturalis) geïnteresseerd is. Dan moet hij voorlopig in de diepvries denk ik...

JanHein

Esther

Dank je wel Jan Hein

Ik vermoed inderdaad dat ie tegen het raam aan is gevlogen, hij ligt er vlakbij. Even zoeken of we wel zo'n grote diepvrieszak hebben ;-)

groet Esther

Rob Koelman

Citaat van: migratorius op juli 31, 2017, 08:53:46 AMMisschien dat een museum (bv. Naturalis) geïnteresseerd is. Dan moet hij voorlopig in de diepvries

Waar woon je? Wellicht is er een natuurhistorisch museum in de buurt (?).
Met vriendelijke groet, Rob

Esther

Ik heb Sovon een mail geschreven ( inclusief foto) . Ik woon in de Rottigemeente, daar hoort ie volgens mijn zoekwerk eigenlijk niet thuis, het is geen bos hier maar veengebied. Maar verderop staan inderdaad toch ook wel wat bosjes wilgen.
Helaas was de diepvries te vol om de vogel te kunnen bewaren, maar we hebben wel een aantal extra foto's gemaakt in de hoop dat iemand er wat mee kan.

ArjenDrost †

Citaat van: Esther op augustus 02, 2017, 12:40:01 PM
Helaas was de diepvries te vol om de vogel te kunnen bewaren, maar we hebben wel een aantal extra foto's gemaakt in de hoop dat iemand er wat mee kan.
Wat zou iemand ermee moeten kunnen?

Heb je de waarneming ook ingevoerd? Dan blijft hij in ieder geval bewaard.

Groeten, Arjen

Esther

Citaat van: ArjenDrost op augustus 02, 2017, 12:59:32 PM

Heb je de waarneming ook ingevoerd? Dan blijft hij in ieder geval bewaard.

Groeten, Arjen

Wel geprobeerd, maar kan niet inloggen, ik moet denk ik een apart account aanmaken om in te voeren?

KoenVerhoogt

Yep, op waarneming.nl moet je een nieuw account maken (kan wel gewoon met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord, is weer makkelijk)
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url

Esther

#8
Citaat van: KoenVerhoogt op augustus 03, 2017, 10:48:05 AM
Yep, op waarneming.nl moet je een nieuw account maken (kan wel gewoon met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord, is weer makkelijk)

Oke, ik ga het proberen. Bedankt.

Inmiddels is ie ingevoerd.

KoenVerhoogt

Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
6237 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250[/url