Kokardezaagbek/Kuifzaagbek

Gestart door frankw, november 28, 2007, 15:41:08 PM

Vorige topic - Volgende topic

Edwin Russer

Citeer... heel normaal dat baltsen naar kuifeenden... 

Bij gebrek aan beter ;)

Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jaap Denee

Citeer
Citeer... heel normaal dat baltsen naar kuifeenden... 

Bij gebrek aan beter ;)
En wat dan nog... zolang Stellers Eiders tegen Bergeenden mogen aanschuren...

Hier kun je nog alle kanten mee op.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Edwin Russer

Citeer
Citeer
Citeer... heel normaal dat baltsen naar kuifeenden... 

Bij gebrek aan beter ;)
En wat dan nog... zolang Stellers Eiders tegen Bergeenden mogen aanschuren...

Hier kun je nog alle kanten mee op.
Precies, die Buffelkop van Barendrecht kan zijn hormoontjes ook niet naar de vrouwtjes Kuifeenden bedwingen.  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Jaap Denee

Blijkbaar zijn Kuifeendvrouwtjes in de ogen van de gemiddelde (aldanniet ontsnapte) Amerikaan gewoon heel lekkere chickies... Of ze zijn te makkelijk, dat kan ook nog.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Ben Wielstra

Stop er een breezertje in en hoppekee.

frankw

waar is die kijkhut? Heel misschien dat ik m morgen twitch.  

Edwin Russer

Citeerwaar is die kijkhut? Heel misschien dat ik m morgen twitch.
http://www.vogelkijkhut.nl/vkh_info.php?id=239
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

dupont

Dat wordt morgen uit 'lijsttechnisch belang' (als je bij 394 soorten van enig belang kunt spreken), maar met pijn in het hart naar Flevoland. Gelukkig ligt het om de hoek  :rolleyes:

En v.w.b. de noot van Max: prima dat we van mening verschillen; maar je kunt mij bij een Kokardezaagbek veel vertellen; wild zal hij niet zijn. En zo lang bij mij niet bewezen is dat het een wilde soort is, resteert er bij mij een vervelende smaak van in mijn mond. Maar ja, lijstbelang.... :D  
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

dupont

Het lijkt mij overigens wel eens leuk om een enquete in de vorm van een handtekeningenactie richting CDNA op poten te zetten om te kijken hoeveel mensen zo'n vogel als de Kokardezaagbek NIET op ONZE lijst willen hebben. :lol:  
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Edwin Russer

CiteerHey Edwin, ik had via via al gehoord dat je er ook was. Je was niet de enige, geloof ik... En? Was ie wild?
Hey Jaap,

Nee, ik was niet de enige, maar het liep ook niet storm moet ik zeggen. Tsja, wild, dat oordeel laat ik aan andere heren over ;) Nogmaals, zo op het eerste gezicht zag het er goed uit. Maar dat heb ik ook wel eens eerder bij een ander eendje/waterbeestje geroepen B)  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

Steven Wytema

Citeer
Citeerwaar is die kijkhut? Heel misschien dat ik m morgen twitch.
http://www.vogelkijkhut.nl/vkh_info.php?id=239
een uitermate hinderlijk voorwerp trouwens:
"Op de plek van de hut stond één van de oudste bomen van de polder, de hut is om de stronk van de overleden boom heengebouwd"
vermindert de capaciteit van die hut met ca 30%.
Steven Wytema


Edwin Russer

Citeereen uitermate hinderlijk voorwerp trouwens:
"Op de plek van de hut stond één van de oudste bomen van de polder, de hut is om de stronk van de overleden boom heengebouwd"
vermindert de capaciteit van die hut met ca 30%.

Precies, met een beetje passen en meten kunnen er maximaal vier scopen in staan. Dat wordt in rijen voor de hut staan, effe een minuutje kijken en de volgende ;)  
Met vriendelijke groet,

Edwin Russer

Wp-ranking/https://netfugl.dk/ranking/2

JohnvR

Citeer
Citeer
Beste Peter,

Mijn kont! Zou ik zeggen.
Beste David,

Wat verwoord je het toch weer mooi, poëtisch en subtiel :lol: .
Er was ooit een tijd dat De Dijk 'en ik krab wat aan mijn hond' moest zingen om uitgezonden te worden.

frankw

Citeer
Citeereen uitermate hinderlijk voorwerp trouwens:
"Op de plek van de hut stond één van de oudste bomen van de polder, de hut is om de stronk van de overleden boom heengebouwd"
vermindert de capaciteit van die hut met ca 30%.

Precies, met een beetje passen en meten kunnen er maximaal vier scopen in staan. Dat wordt in rijen voor de hut staan, effe een minuutje kijken en de volgende ;)
ik gooi gewoon mn gewicht in de strijd há!  :grin:  

HansP

#74
Ik ben vanmiddag toch maar even wezen kijken. Mooi beestje! Alleen daarom al de moeite waard, onafhankelijk waar ie vandaan komt. Vooral de moeite die hij had om een kikker door te slikken was leuk om te zien.

CiteerBlijkbaar zijn Kuifeendvrouwtjes in de ogen van de gemiddelde (aldanniet ontsnapte) Amerikaan gewoon heel lekkere chickies...
In dezelfde plas ook een hybride krooneendxKuifeend, dus die Kuifeend-vrouwtjes zijn misschien echt wel lekker chickies!

Enne...die hut is inderdaad krap. En als iedereen dan een harde  :censored: krijgt van zijn nieuwe soort, wordt het mij wat te gezellig. :o  Gelukkig was ie aan het einde van de dag goed te zien vanaf de dijk en niet vanuti de hut. Daar was heel wat meer ruimte.

Groet,
Hans
Groet,
Hans Pohlmann

JohanvantBosch

CiteerDat wordt morgen uit 'lijsttechnisch belang' (als je bij 394 soorten van enig belang kunt spreken), maar met pijn in het hart naar Flevoland. Gelukkig ligt het om de hoek  :rolleyes:

En v.w.b. de noot van Max: prima dat we van mening verschillen; maar je kunt mij bij een Kokardezaagbek veel vertellen; wild zal hij niet zijn. En zo lang bij mij niet bewezen is dat het een wilde soort is, resteert er bij mij een vervelende smaak van in mijn mond. Maar ja, lijstbelang.... :D
Lijstbelang..... mijn hond  ;) Wees een vent, ga gewoon niet!  :P  

JohanvantBosch

CiteerGezien het doorkomende gele oog, de zwarte snavel, de doorkomende borsttekening lijkt het sterk op een 2e jaars mannetje.
Toch niet het slechtste kleed Jan.

Theo
Waarom trouwens  niet gewoon een eerstejaars mannetje???
Ik ga er stiekum maar vanuit dat je dat bedoelt.

jvdlaan

Citeer
CiteerGezien het doorkomende gele oog, de zwarte snavel, de doorkomende borsttekening lijkt het sterk op een 2e jaars mannetje.
Toch niet het slechtste kleed Jan.

Theo
Waarom trouwens  niet gewoon een eerstejaars mannetje???
Ik ga er stiekum maar vanuit dat je dat bedoelt.
Lijkt me ook. Een tweede jaars zou nu als volwassen uitzien. Theo, het zijn geen meeuwen!

Tja, als Max, Gerard, Aart, Klaas, Alex, Cock, Enno, Nick, Ferry, Ted en nog wat namen ook gaan, dan ga ik nattigheid voelen...Morgen echter kinderpartijtje van mijn dochter, zondag even naar zee, anders grote meeuwen voeren in het park. Nee papa, toch niet weer die grote meeuwen...

RWester

Ben benieuwd wat de smoezen zijn om onder Sinterklaas uit te komen. Meerdere mensen gevraagd morgenochtend mee te gaan; allemaal aan de Sinterklaas. (wat doe je om half acht sogges aan Sinterklaas :wacko:  )

Twee dingen die allebei echt zouden kunnen zijn :lol:  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Certhia

#79
Nou, het zal getuigen van een sterk stukje lijstgeilheid en meten met twee maten als deze niet lange afstandstrekker aanvaard gaat worden als een eerder soortgelijk geval al eens is afgewezen. Maar goed dat is eerder voorgekomen, dat meten met twee maten.

Ik ga in elk geval niet.


En David voorzover ik weet is genuine vagrancy zeker aangetoond voor sneeuwgans (Canadese ring als ik me goed herinner).

Marc

theomuusse

Citeer
Citeer
CiteerGezien het doorkomende gele oog, de zwarte snavel, de doorkomende borsttekening lijkt het sterk op een 2e jaars mannetje.
Toch niet het slechtste kleed Jan.

Theo
Waarom trouwens  niet gewoon een eerstejaars mannetje???
Ik ga er stiekum maar vanuit dat je dat bedoelt.
Lijkt me ook. Een tweede jaars zou nu als volwassen uitzien. Theo, het zijn geen meeuwen!

Tja, als Max, Gerard, Aart, Klaas, Alex, Cock, Enno, Nick, Ferry, Ted en nog wat namen ook gaan, dan ga ik nattigheid voelen...Morgen echter kinderpartijtje van mijn dochter, zondag even naar zee, anders grote meeuwen voeren in het park. Nee papa, toch niet weer die grote meeuwen...
Een juveniel lijkt volgens de fotoos op internet een donkerder oog moeten hebben, een lichte snavelbasis en een bruinere rug (geen zwarte).
Bovendien zeggen enkele dat een mannetje pas in zijn 2e herfst gaat verkleuren.
Theo

Bas vd Burg

Toch goed om te lezen dat David (nickname Dupont) toch naar de zaagbek is wezen kijken. het cynisme druipt ervan af  :lol:  :lol:

http://waarneming.nl/wn_details.php?id=3236437
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

JohanvantBosch

#82
CiteerEen juveniel lijkt volgens de fotoos op internet een donkerder oog moeten hebben, een lichte snavelbasis en een bruinere rug (geen zwarte).
Bovendien zeggen enkele dat een mannetje pas in zijn 2e herfst gaat verkleuren.
Theo
Volgens 'Rare birds' ruien vogels ergen in de eerste winter gedeeltelijk naar adult kleed. Dit komt trouwens overeen met hoe het bij de meeste eenden gaat volgens mij. In het tweede najaar lijken ze dan al veel meer op een adult.

Plaatje van een Azorenbeest trouwens:
http://azores.seawatching.net/index.php?pa...nespecies&id=81

CiteerToch goed om te lezen dat David (nickname Dupont) toch naar de zaagbek is wezen kijken. het cynisme druipt ervan af  :lol:  :lol:

http://waarneming.nl/wn_details.php?id=3236437
Ben jij  trouwens nog geweest?  ;)

JohanvantBosch

#83
Ik gooi hier even wat bijdragen ertussendoor die in het 'zeldzaamheden' topic terecht waren gekomen. Even als quotes in mijn eigen bijdrage.


CiteerOnderstaande mail ontving ik gisteravond van Max. Gezien de strekking ervan, lijkt het mij dat ik deze mail met zijn instemming op het forum plaats.


Beste Peter,

Sorry dat ik ja als "doorgeefluik" gebruik maar het is voor mij niet gezond om rechtstreeks op het forum te gaan, dan blijf ik bezig. Even een aanvulling op de commentaren op mijn mail op het forum:

Ben: Als we die 5/4% er niet op zetten gaan we ons op het bekende hellende vlak begeven en holt onze NL lijst steeds meer uit (iedereen heeft weer een andere "favoriet" die niet op de NL lijst moet). Dat moet een slimme vent als jij toch begrijpen...

David: "maar je kunt mij bij een Kokardezaagbek veel vertellen; wild zal hij niet zijn" waarom niet en een Amerikaanse Smient wel???? Het is een fabel dat ze een meer westelijke verspreiding hebben (de makkelijkste plek om ze te zien is bijv. Jamaica Bay nabij New York. De soort is alleen veel schaarser dan de andere inmiddels bekende Amerikaanse eenden. Maar van zeldzame soorten zijn er wel vaker beesten als dwaalgast opgedoken (voorbeelden hoef ik niet te geven toch?). Inderdaad is dit het "guppie" onder de gehouden eenden (maar dan wel geringd anders kan je er niets mee) maar wild zijn kan hij zeker (Azoren..). We zullen het nooit zeker weten.

Tot morgen (ik moet nog gaan)...
Max


--------------------

Peter van Wetter

CiteerPeter,

Om zeker te zijn van zijn instemming, zou ik dat eerst gevraagd hebben aan betrokkene. Ik ken jullie verstandhouding niet, maar hij geeft zelf aan niet het forum op te gaan. Zijn verhaal is grotendeels een mening en geen "wetenschappelijke" uitleg.

Zomaar een mening.

Back on topic.


--------------------

Groetjes. Peter

Zie door de lindebomen het bos niet meer

CiteerWat zou het woordje "doorgeefluik" impliceren?


--------------------

Jaap Denee

Citeer

CiteerBen: Als we die 5/4% er niet op zetten gaan we ons op het bekende hellende vlak begeven en holt onze NL lijst steeds meer uit (iedereen heeft weer een andere "favoriet" die niet op de NL lijst moet). Dat moet een slimme vent als jij toch begrijpen...


Ik ben een pienter baasje. Een lijst zonder discussiesoorten zou toch juist stabieler moeten zijn!?

Edit: eigenlijk voor in het zaadbekdraadje.

jvdlaan

De zaak is verraden! Max, Enno, Gerard en andere lijsters zijn vandaag stiekem geweest. Dus Ben, morgen kom ik je halen. Ik rijd in een geblindeerd zwart bestelbusje. We zijn met zijn vijven en ik ben te herkennen aan de witte gleufhoed, witte sjaal en witte schoenen. Die vier anderen zijn mijn broers, neven en achterneven uit Sicilie.

Jan

Ben Wielstra

Nou, ik denk dat ze 'm gewoon zelf hebben gekocht, slagpennetjes laten hergroeien, ringetjes eraf gepulkt, en 'm eens even flink angst aan gejaagd en toen losgelaten hebben aldaar. Wat een boefjes.

Hans Bossenbroek

B-tje off-topic: maar de aantallen Krooneenden bij Ko verschillen nogal. Iemand heeft er zelfs 500 exemplaren gezien vandaag!

P1234

Citeer

Marc
Marc wie? Misschien even handig om met je volledige naam te ondertekenen?
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

frankmeer

#88
Het viel me ook al op, het varieert van (1: niet geteld) 25 tot 350. Iemand gaf aan er 450 geteld te hebben. Het aantal van 500 kan ik niet vinden.
Frank van der Meer

Pim

#89
De waarnemer van 350 exemplaren (krooneenden) had ik al eerder een mail gestuurd of zijn schatting mogelijk iets te hoog was. Op deze plek is het geen onmogelijk aantal, maar de laatste dagen (en ook eerdere bezoeken) ligt het aantal krooneenden beduidend lager. Die van 500 exemplaren kan ik niet op Waarneming.nl terugvinden en lijkt mij Vogelaarslatijn!
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl