Onbekende paddestoelen

Gestart door Cees Veenema, december 09, 2005, 20:18:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

fot 1b. stuk van bovenstaande paddestoel, op zijn kop.
Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

han.endt

#7
Nr.3 is een Melksteelmycena.
Nr.4 een Krulzoom.

Cees Veenema

foto 5. dit is geen kikkerdril!
Groet,

Cees

Cees Veenema

Groet,

Cees

Dragonfly

6 beschimmelde schimmel  :P  ;)  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Cees Veenema

Citeer6 beschimmelde schimmel  :P  ;)
Zal je niet ver naast zitten, maar ik wilde het zeker weten.
Cees
Groet,

Cees

Cees Veenema

Citeerfoto 2.
Deze paddestoel vond ik aan de rand van een heideveldje en groeide in de grond van een wal.
Groet,

Cees

Corryabbink

#13
Hoi Cees,

Die melksteelmycena ik dacht dat het een grap was. Je vroeg immers aan Han of er geen melk in de mycena zat. Bij de jouwe zie je het bijna uit de steel komen.

Foto 1 zat de paddo op naaldhout?

Foto 5 is dat geen Pilobolus soort. Ik zie nl. zwarte sporenpakketjes in het dril.
Groet,
Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

Hallo Cees,

Hoewel ik het woord paddo gebruik ben ik geen gebruikster maar het ontdekken van de paddenstoelenwereld is wel verslavend. Ik ben er echter heel serieus mee bezig net als met alles in mijn leven :o Ik gebruik het woord paddo alleen maar omdat het korter is tijdens het typen. Verder heb ik diep respect voor alle levensvormen en de manier waarop iedere vorm van leven met overleven bezig is. Dus al gebruik ik het woord paddo het is niet kleinerend bedoeld hoogstens grappig.

:rolleyes: Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

han.endt

Ik ben wel een gebruiker. Het liefst bij een stukje biefstuk, maar ook op brood. Mmm. :)  

Corryabbink

Ach Han, treurig maar die was ik even vergeten graag met ui :lol:
Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

CiteerAch Han, treurig maar die was ik even vergeten graag met ui :lol:
Corry.
Biefstuk met ui ?? Zonde van de ui !
Cees
Groet,

Cees

Cees Veenema

CiteerHallo Cees,

Hoewel ik het woord paddo gebruik ben ik geen gebruikster maar het ontdekken van de paddenstoelenwereld is wel verslavend. Ik ben er echter heel serieus mee bezig net als met alles in mijn leven :o Ik gebruik het woord paddo alleen maar omdat het korter is tijdens het typen. Verder heb ik diep respect voor alle levensvormen en de manier waarop iedere vorm van leven met overleven bezig is. Dus al gebruik ik het woord paddo het is niet kleinerend bedoeld hoogstens grappig.

:rolleyes: Corry.
Het is een soort heiligschennis!
Cees
Groet,

Cees

Corryabbink

Snap ik niet van de biefstuk, de ui of de bijgebakken champignons :o

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Elachista

Mensen, mensen, moet er ook nog een topic "Paddestoelgerechten" komen??  :wacko:  :P  
Groet,
Tymo

Corryabbink

Hoi Tymo, liever niet ik raak nu de kluts al kwijt. Ik wou paddestoelen op de site zetten maar kom niet zover.
Ik ben nog aan het kijken met foto 1 prachtige paddestoel. Kom echter niet tot een naam.
Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

CiteerMensen, mensen, moet er ook nog een topic "Paddestoelgerechten" komen??  :wacko:  :P
Wat moeten wij anders?, Ik wacht intussen op jou deskundige oordeel van enkele
exemplaren.
Cees
Groet,

Cees

Cees Veenema

CiteerSnap ik niet van de biefstuk, de ui of de bijgebakken champignons :o

Corry.
Sorry Tymo, vandaag kip kerry gemaakt met een bakje champions apart gebakken er door heen, was smullen.
Cees
Groet,

Cees

Elachista

Hoe veel kennis je ook mag hebben, ik denk dat er weinig meer van de maken is..
1 onbekend
2 krulzoom?
3 stinkende roodsnedemycena?? die zou ik "persoonlijk" moeten zien  :unsure:
4 nevelzwam? krulzoom?
5 daar heb ik geen brood van gegeten...
Groet,
Tymo

Cees Veenema

CiteerHoe veel kennis je ook mag hebben, ik denk dat er weinig meer van de maken is..
1 onbekend
2 krulzoom?
3 stinkende roodsnedemycena?? die zou ik "persoonlijk" moeten zien  :unsure:
4 nevelzwam? krulzoom?
5 daar heb ik geen brood van gegeten...
O.K. Tymo hartelijk dank tot de volgende serie en laat die stinkende roodsteelmycena maar zitten. Wij gaan wel voor iets beters.
Cees
Groet,

Cees

Elachista

#26
CiteerWij gaan wel voor iets beters.
Cees
Als ik nou God geweest was had ik het geweten, nu kan ik hoogstens een naam roepen.
Bij een aantal soorten zou je makkelijk kunnen zien om welke soort het gaat, rood sap = bloedsteelmycena, grote of kleine, wit sap = melksteelmycena etc. etc.
Kwam er hier doorzichtig sap uit, of helemaal niets, dan denk ik dat het moeilijk is om dit ding zomaar 123 een naam te geven.
Als je nagaat dat ik al die uitzonderingen meeneem en thuis verder determineer kun je misschien wel voorstellen dat ik er aan de hand van een foto er niets van kan maken.
Sommige soorten kun je zo wel een naam geven, die zijn onmiskenbaar, maar dit kleine spul...
Hopelijk begrijp je het een beetje.
Het enige wat je zou kunnen doen is meer paddestoelen wat nauwkeuriger onder de loep nemen, soms moet je dan wel eens beschadigen.
Destijds zijn er heel wat tips door Wouter op het forum gezet, misschien is daar nog wat nuttigs te vinden :)
http://www.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=2201
Groet,
Tymo

han.endt

CiteerWij gaan wel voor iets beters.
Cees
Ik dacht dat Cees bedoelde straks in de natuur iets beters zoeken?

Elachista

Nou ja, ik vatte het anders op..
Groet,
Tymo

Corryabbink

Hoi Tymo,
Rustig blijven.........gebruik je humor. Je hebt me mooi geholpen met de soorten.
Bedankt, Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"