Hoofdmenu

korstzwam

Gestart door Arno van Stipdonk, december 09, 2005, 19:52:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arno van Stipdonk

Vandaag een gelige korstzwam gevonden. Deze was aanwezig op een dode stam van ongeveer 8 centimeter dik.

Weet iemand om welke soort het gaat?

Arno van Stipdonk

Iets dichterbij. Als je goed kijkt zie je heel kleine buisjes.

feel4nature

aargggg... die bezorgen mij nachtmerries....ik heb er ook een paar op stapel, maar ik kom er maar niet uit.... :unsure:  :wacko:  
natuurlijk met groet, Ali.

han.endt

De Gewone of de Langsporige Korstvuurzwam. Zo niet te zien.

Arno van Stipdonk

Ik neem aan dat de microscoop er dan aan te pas moet komen of is het verschil ook op een andere manier waarneembaar?


han.endt

CiteerIk neem aan dat de microscoop er dan aan te pas moet komen of is het verschil ook op een andere manier waarneembaar?
Microscoop. Er is wel een biotoopverschil, zo zouden de hogere zandgronden het typische biotoop zijn van de Langsporige korstvuurzwam.

Arno van Stipdonk

Ali en Han, bedankt voor jullie reacties!

Han,
Is het een idee om de soort als Gewone Korstvuurzwam in te voeren op ONZEKER? Dan zet ik er meteen jou commentaar erbij dus ook waarom de soort onzeker is.

han.endt

CiteerIs het een idee om de soort als Gewone Korstvuurzwam in te voeren op ONZEKER? Dan zet ik er meteen jou commentaar erbij dus ook waarom de soort onzeker is.
:duim:  

Corryabbink

#9
Bestaat er geen sl. ? Zou heel terecht zijn. Dan kun je in het midden laten of ze de Gewone- of Langsporige is.

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"