Iemand voor mijn Mycena?

Gestart door han.endt, december 09, 2005, 15:32:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

han.endt

Gevonden onder een Grove den tussen het gras en strooisel in gemengd bos. De den geeft dus niet veel houvast. Geen specifieke geur of smaak, maar mijn neus zat verstopt. Ik heb getwijfeld over Papilmycena of alleenstaande Bundelmycena's.

han.endt

Het hoedje is gelukkig wel scherp, grijze plaatjes met witte snede.

han.endt

En tot slot het voetje.

Cees Veenema

CiteerEn tot slot het voetje.
Hallo Han,
Waarom geen Melksteelmycena ?
Cees
Groet,

Cees

han.endt

Geen melk. Uit de steel kwam waterig vocht.

Corryabbink

Hoi Han,

Het lijkt mij een Papilmycena toe. De grijze plaatjes en vooral de steel die is nl. nog ver naar boven behaard. Een van de kenmerken van Papilmycena. De bundelmycena heeft dons aan de voet en dat kan ik van jouw exemplaar niet zeggen.

Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

han.endt

Hij is ook wat bultig. Ik had al zo'n idee, maar ik wou graag zekerheid. Ze zijn nog best variabel ook al zijn ze allemaal grijzig.
Bedankt!

Cees Veenema

CiteerHoi Han,

Het lijkt mij een Papilmycena toe. De grijze plaatjes en vooral de steel die is nl. nog ver naar boven behaard. Een van de kenmerken van Papilmycena. De bundelmycena heeft dons aan de voet en dat kan ik van jouw exemplaar niet zeggen.

Corry.
Soms ben je geniaal Corry ! en ik maar vragen naar de bekende weg.
Cees
Groet,

Cees

Dinant Wanningen

Hoi ,

wat dacht je van Mycena filopes Draadsteelmycena.

Dinant,
Groet ,Dinant


han.endt

#9
Dat izzum. Bedankt Dinant. En Corry natuurlijk ook.

Corryabbink

Hoi Han,

Ik dacht dat je die al uitgesloten had met de keuze uit twee.  Maar mooi dat nog iemand het hoofd koel hield en ze de juiste naam krijgt.

Groet, Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Cees Veenema

CiteerHoi Han,

Ik dacht dat je die al uitgesloten had met de keuze uit twee.  Maar mooi dat nog iemand het hoofd koel hield en ze de juiste naam krijgt.

Groet, Corry.
Dinant wordt al tijden onderschat!
Cees
Groet,

Cees

Corryabbink

#12
Niet door mij. Weinig woorden, maar wat ie zegt zou ik maar niet in de wind slaan.

:D Corry.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"