Ik denk dat het niet zo eenvoudig zit. Ik heb wat ervaring met marterachtigen (dierentuinervaring) en een vriend van me heeft een otter thuis gehad (die nu overigens bij Addy zit!). Het is me juist steeds opgevallen hoe makkelijk otters aan mensen wennen en hoe lastig ze daarna weer schuw te maken zijn. Bovendien heeft een dierentuinotter geen ervaring met vinden van voedsel in de natuur en waarschijnlijk ook geen goed ruimtelijk inzicht (minder goed in staat om de weg te vinden in een groot territorium), gewoon omdat hij jeugdervaring mist.
Ik kan me voorstellen dat een dierentuinotter best uit te zetten is, maar niet zonder meer, daar gaat een lange gewenningsperiode aan vooraf. Ook niet elke dierentuinotter zal geschikt zijn. Om nu van afstand (zonder details te noemen) te zeggen wat wel en niet goed is, is me te kort door de bocht. Meningen, prima, maar graag onderbouwd met feiten. Wat je ook van Addy wilt zeggen, hij weet wel veel van otters (mischien wel meer dan alle forum-mensen bij elkaar - en ik hoop dat ik nu niemand beledig).