Hoofdmenu

Welke meeuw?

Gestart door Rinie van Reenen, december 08, 2007, 16:11:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rinie van Reenen

De vaste stek van Bram Rijksen maar eens opgezocht: Kanaleneiland. Wat een meeuwen!
Uit meeuwen kan ik nog steeds erg moeilijk wijs worden; de meeuwenspecial van Ruud natuurlijk doorgenomen, maar je zou zo'n ding eigenlijk mee moeten nemen het veld in...
Onderstaande meeuw heb ik als eerste winter gekarakteriseerd, is dat juist? In tegenstelling tot het gros van de overige grote 1e kj meeuwen was deze op de schouder al aan het ruien; daarom dacht ik: heeft' ie Geelpootmeeuwenbloed?
('k Weet het: het klinkt vrij dom dat ik niet meer kenmerken weet te verdisconteren...; maar ja, staartband heb ik niet gezien, en die veren daar kan ik nog steeds niet goed wijs uit worden...)
Groet, Rinie van Reenen

Bram Rijksen

hoi Rinie,

Vorm van de handpentoppen zegt al iets over de leeftijd..

Rinie van Reenen

Gokje: tamelijk gesleten, dus 2e winter?

En is de linkse van deze twee een 3e winter?
Groet, Rinie van Reenen

Albert de Jong

http://www.gull-research.org/hg/HG1CY07.htm want het zijn Zilvers.

Volgens mij moet je er hiermee uit komen!  
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Rinie van Reenen

Ha Albert,

Bedankt! Da's echt een ideale pagina!
Voor mijn gevoel waren de meeuwen verschillend, en dat zijn ze natuurlijk ook wel, maar dus niet in leeftijd, zie ik. Tweemaal 2e winter.
Bram wees me op de handpentoppen. Ik gokte, dat de sleet daar ook op een 2e kj vogel zou kunnen wijzen. Is dat juist?
Groet, Rinie van Reenen

Bram Rijksen

Toppen van juveniele hanpennen zijn puntig, daarna volgen de handpennen met afgeronde toppen. Dat zegt ook iets over de twee vogels van je laatste foto..

ruud_altenburg

Hallo Rinie,

je moet het verhaal over rui nog maar eens lezen op de pagina die Albert doorgaf en dan niet voor 1kjs maar 2kjs. Het feit dat 2kjs in deze tijd van het jaar rondere handpentoppen hebben dan 1kjs heeft niets met slijtage te maken: die pennen zijn juist splinternieuw want ze zijn nog maar net verkregen.

Groeten,

Ruud

... die in Polen zit en al twee dagen flink baalt dat het de hele dag druilt/miezert zodat het weinig zin heeft naar de vuilnisbelt te rijden etc!   :censored:  
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam

Rinie van Reenen

Beste Albert, Bram, Ruud,

Bedankt voor jullie bijdragen.
't Gekke is: je kunt al die dingen lezen (in de soortomschrijvingen, op het forum, in de meeuwenspecial), maar het blijft pas hangen als je er zelf mee bezig gaat. Al die bovengenoemde dingen heb ik ongetwijfeld wel eens gelezen, maar pas nu je het leest bij je eigen foto, ga je het ook onthouden. Oftewel: maar eens vaker naar Utrecht afreizen om te blijven oefenen. (Nog iemand zin om mee te gaan? ;)).

Hartelijke groet,

Rinie

PS: Ruud, sterkte in Polen!
Groet, Rinie van Reenen