Hartstikke dood, maar wat is het? Das? Geen gezellige foto's!

Gestart door Violet (en Remco), juli 19, 2017, 02:58:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

Violet (en Remco)

Afgelopen nacht het overschot van een zoogdier gezien. Een das? Wie kan wijs worden uit de foto's?
Niet voor tere zieltjes!

Het beest was versleept vanuit de berm de weg op. De meurlucht die er van af kwam plus het aantal aaskevers, maden etc. leek het niet echt een vers lijk...

Het betreft deze waarneming
https://waarneming.nl/waarneming/view/141774311
onzeker Das - Meles meles gezien op 2017-07-19 Baarn - Boswachterij De Vuursche
Foto's:










bij voorbaat dank Violet & Remco
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Remco (en Violet)

Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/

jva

Citaat van: Violet (en Remco) op juli 19, 2017, 02:58:30 AM
Het beest was versleept vanuit de berm de weg op.

Begrijp ik het nu goed dat je, gezien de foto's, het dier (terug) versleept hebt naar de berm of heb jij het dier naar de weg gesleept.. :huh:

Verder eens met das (en ik vermoed een mannetje)
Jelle

Violet (en Remco)

Citaat van: jva op juli 19, 2017, 16:57:32 PM
Citaat van: Violet (en Remco) op juli 19, 2017, 02:58:30 AM
Het beest was versleept vanuit de berm de weg op.

Begrijp ik het nu goed dat je, gezien de foto's, het dier (terug) versleept hebt naar de berm of heb jij het dier naar de weg gesleept.. :huh:

Verder eens met das (en ik vermoed een mannetje)

Wij hebben niets met kadaver gedaan!
Het lag op de weg, wilden het netjes in de berm leggen, maar was al te vergaan.
Sleepsporen van de berm naar de weg, dus een ander groot dier dat het heeft versleept, een vos? Geen idee.

Rook ook niet als verse roosjes, maar echt als een kadaver dat al wat langer lag te rotten...
Groetjes,
(Remco en) Violet

www.vlinderseemland.nl

Rob Koelman

Citaat van: Violet (en Remco) op juli 19, 2017, 23:33:09 PM
Wij hebben niets met kadaver gedaan! Het lag op de weg, wilden het netjes in de berm leggen, maar was al te vergaan.
Sleepsporen van de berm naar de weg, dus een ander groot dier dat het heeft versleept, een vos? Geen idee.

De verwarring is er omdat op de eerste foto de das nog ergens in de berm of zo ligt (in ieder geval op een met bladeren bedekte bodem). De andere foto's tonen een das (hetzelfde dier?) op asfalt. Gaat het om twee dieren of om foto's gemaakt op verschillende tijdstippen?
Met vriendelijke groet, Rob

jva

Citaat van: Rob Koelman op juli 20, 2017, 12:20:25 PM
Citaat van: Violet (en Remco) op juli 19, 2017, 23:33:09 PM
Wij hebben niets met kadaver gedaan! Het lag op de weg, wilden het netjes in de berm leggen, maar was al te vergaan.
Sleepsporen van de berm naar de weg, dus een ander groot dier dat het heeft versleept, een vos? Geen idee.

De verwarring is er omdat op de eerste foto de das nog ergens in de berm of zo ligt (in ieder geval op een met bladeren bedekte bodem). De andere foto's tonen een das (hetzelfde dier?) op asfalt. Gaat het om twee dieren of om foto's gemaakt op verschillende tijdstippen?

Had ook nog gekund idd, twee verschillende tijdstippen. MAAR.., bij nader inzien (op een wat groter scherm) ziet het ernaar uit dat de foto van de resten in de met bladeren bedekte berm enkel vacht is en niet het dier zelf. Dat verklaart.. ;D ;) Kan prima door vos zijn gebeurt. (Sorry voor mijn voorbarige reactie!)
Jelle

Remco (en Violet)

De foto's zijn op hetzelfde tijdstip genomen, de plek in de berm (het gras/dode bladeren) is inderdaad een groot deel van de vacht en waarschijnlijk wat bloed enzo. Het beest lag er ongeveer een meter ofzo vandaan op de weg.
Maar de lucht was niet te harden, dus ik ben snel weer de auto in gegaan...
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/