Hoofdmenu

Onbekend

Gestart door wimkarst, juli 16, 2017, 16:27:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

wimkarst

Ben benieuwd welke soort dit is. Zat tussen een stel kl.mantels, maar was wel groter.
Bvd.

Wim

Alexander Devos

Niemand?  Ik denk kleine mantel.  Maar twijfel nog met geelpootmeeuw omdat de gonyshoek nogal sterk lijkt. 

OJGoreng

Citaat van: Alexander Devos op juli 18, 2017, 18:42:29 PM
Maar twijfel nog met geelpootmeeuw omdat de gonyshoek nogal sterk lijkt.

Daar neig ik naar, vooral omdat kop en onderkleed ook al grotendeels wit zijn. Maar bij dit soort beesten wordt ik toch altijd een stuk blijer van een plaatje van gespreide vleugels en staart.
Met vriendelijke groet, Zainal

e.walstra

Dit is volgens mij een vogel van dit jaar. Dus dat maakt de kans op geelpoot erg klein toch?
Waarom niet 1e zomer grote mantel?

e.walstra

Nog even goed bekeken en vergeleken met andere 1e zomer vogel. Geen geelpoot omdat tertails niet kloppen. Gonyshoek is redelijk groot maar niet genoeg voor grote(wat ik eerder zei) en kan prima voor kleine of zilver. Maar ik zou gaan voor een 1e zomer kleine mantelmeeuw.

Alexander Devos

Geen eerste zomer.  Verenkleed is kraakvers juveniel.  Vergelijk eens de mantelveren met die van een eerste zomer kleine mantel:
http://www.gull-research.org/lbbg1cy/0start.html

Wat vind je verkeerd met de tertials voor geelpootmeeuw?  De witte rand die niet verder loopt naar de basis?

OJGoreng

Citaat van: e.walstra op juli 21, 2017, 10:03:58 AM
Dit is volgens mij een vogel van dit jaar. Dus dat maakt de kans op geelpoot erg klein toch?

Zuidelijke juvenielen zwermen deze tijd van het jaar uit naar deze contreien. Hier in A'dam heb je in de tijd van het jaar die nu aanbreekt traditioneel de hoogste trefkans op (1kj) geelpootmeeuwen, vaak in groepjes. Tertials bij deze vogel vind ik juist heel typisch geelpoot; randje scherp tot halverwege de veer, met een lichte eikenbladgolf erin. Vergelijk bijvoorbeeld met deze of deze.

Dikke rand aan de schouderveren is overigens weer meer pro kleine mantel, lijkt me. Handpennen goed voor kmm en geelpoot, niet voor zilver. God, het is elk jaar weer hetzelfde liedje ;).
Met vriendelijke groet, Zainal

Mark Zevenbergen

Als ik naar de snavel kijk dan doet het met niet aan Kleine Mantel denken, eerder aan Geelpoot...