Hoofdmenu

Naaldboom onbekend

Gestart door nielseimers, juli 12, 2017, 19:53:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

nielseimers

Dag allen,

Ik zit zelf niet goed in de naaldbomen, is er iemand die mij kan vertellen welke soort dit is? Ik heb voorlopig nog even geen detailfoto's, want ik ben deze week niet thuis. Ik heb een twijgje meegenomen, mochten aanvullende foto's noodzakelijk zijn. Ik ben al enorm geholpen met enkel het geslacht, dan sleutel ik vanaf daar verder.

Bladen zijn 12 mm lang en aan de onderzijde kan ik met zeer veel moeite twee iets lichtere zilvere strepen zien, maar ik betwijfel of dit nu echt het geval is, misschien is het gewoon iets lichter groen. De blaadjes zijn enkel en zitten op een klein bladkussentje dat nauwelijks tot niet afloopt langs de stengel.

Met vriendelijke groeten,
Niels Eimers










M.V.S

Metasequoia?

Zou een leuke vondst zijn, want die verwildert msar mondjesmaat
Groetjes, Marc

nielseimers

#2
Daar heb ik geen moment aan gedacht (had me beperkt tot Heukels' Flora), bedankt voor de suggestie! :-) Dan is Moerascipres echter wel nog een betere kanshebber.

Wikipedia: De in de herfst afvallende zijtwijgjes van de moerascipres zijn verspreid geplant en zijn bezet met 80-100 dunne, verspreide, zachte en smalle kortloten (naalden) (1-2 × 0,1-0,2 cm). De zijtwijgjes van de watercipres zijn tegenoverstaand geplant en zijn bezet met minder, tegenoverstaande, langere en wat bredere kortloten (2-4 × 0,2 cm).

M.V.S

Taxodium zou ook nog kunnen. Die lijkt er heel erg op, maar heb de kenmerken zo niet paraat. Maar daar kom jij vast wel uit :)
Groetjes, Marc