Grote kans dat hij gehaakt is door een visser ....
Ik ben zelf ook sportvisser geweest, en heb veel ervaring met snoeken "met levend aas" ( dat mag NIET meer!!!) en weet daarom hoe een snoekaanval klinkt. Vroeger veel in de ochtend-mist op snoekgevist, waarbij we de snoeken op gehoor lokaliseerden. Meestal duurt zo'n plons 1 of max. 2 "klappen", maar deze bleef aanhouden, wat mijn aandacht trok. Als een snoek gehaakt wordt is hij in de eerste seconden het felst, dwz een explosieve run van enkele seconden (soms springen ze uit het water). Deze plons was echt " een snoek die aas pakt" en daarna het gedrag vertoonde van "een gehaakte vis die met gevlochten kevlar/dyneema-draad aan een paal vast zit". Tegenwoordig wordt op snoek gevist met vrijwel onfijlbare systemen zoals carbon hengels, gevlochten lijnen van dyneema, stalen onderlijnen en molens met zeer goede slipafstelling enz. Kortom een gehaakte snoek wordt niet snel verspeeld door lijnbreuk. Tenzij hij zich vastzwemt en de visser de draad kapot trekt(of door snijden wat eerder het geval is want zo sterk is dyneema).Ik heb het tafereel aanschouwd en kan helaas stroperij niet uitsluiten. :gun:
De metalen constructie zat echt aan de vis vast. zie foto's.
Maar diep in mijn hart hoop ik dat ik ongelijk heb en dat het gewoon pech is, anderzijds heb ik wel vissers in boten gezien....